Csak a Tesla nyerhet?

A kiábrándító 2015-ös amerikai értékesítési eredmények után a Nissan elsőként lépett a piacra megnövelt kapacitású, 30 kWh-ás akkumulátoros villanyautóval, nyilván azt remélve, hogy megfordíthatják az elkeserítő trendet. A nemrég kiadott májusi adatok szerint az Egyesült Államokban ebben a hónapban 979 LEAF talált gazdára, ami 53,5%-os visszaesés a tavalyi év azonos időszakához képest. 2014-ben még 30.200, 2015-ben már csak 17.269 darabot tudtak eladni a világ legnépszerűbb elektromos autó modelljéből. A Nissan még egy piszkálódó kampányt is indított április végén, amiben kiemelte, hogy egy elektromos autóra nem szükségszerű, hogy várni kelljen. Láthatóan a kampánynak nem sok eredménye volt. Idén eddig 39% a visszaesés tavalyhoz képest, ami annak fényében még inkább meglepő, hogy eközben (ugyan világszinten) 400 ezer Model 3-ra érkezett foglalás. Mindenki a Tesla Model 3-ra várna?

 

Nissan hirdetés 2016. május
Nissan hirdetés 2016. május

A gond nyilván az, hogy a Nissan 107 mérföld (171 km – amerikai mérés szerint) hatótávú, 35 ezer dolláros LEAF-jével szemben a jövő őszre ígért Tesla Model 3 ugyanennyi pénzért 215 mérföld megtételére lesz képes, így a vevők úgy tűnik inkább kivárnak. Valószínűleg a Tesla Model 3 megjelenése előtt a Nissan is frissíti majd a LEAF-et, hogy versenyképes maradjon, ami szintén kivárásra készteti a mostani vásárlókat.
A Nissan LEAF-ből eddig több mint 221 ezer példányt adtak el világszerte, ebből 93 ezret az Egyesült Államokban. A Nissan az értékesítésben látható visszaesést részben az alacsony benzinár miatti általános keresletcsökkenéssel magyarázza. A Nissan mentségére szóljon, a Tesla is csak nagyjából fele annyi, 1200 Model S-t adott el, mint tavaly, bár e mögött inkább a Model X gyártásának felfutása állhat. Ez utóbbi modellből 1600 darab készült májusban.
De nem csak a Nissan lehet bajban, egyesek már a hamarosan piacra kerülő Chevrolet Boltot is temetik. Ugyan bő egy évvel a Tesla Model 3 előtt kapható lesz, így akár el is hozhatná a vevők egy jelentős részét a Teslától, mégis van aki szerint a siker nem lesz teljes. A Model 3 nem csak jobban néz ki, és jobb technikai specifikációt reményét kelti, de a Supercharger hálózat segítségével sokkal szabadabban is használhat, mint a Bolt vagy bármelyik másik vetélytársa.

EZT OLVASTAD MÁR?  Mennyivel drágul a Nissan Leaf a Brexit miatt?
Chevrolet Volt
Chevrolet Volt

Mindezek ellenére nem biztos, hogy idén a Tesla lesz a nyerő az amerikai elektromos autó piacon. A 2017-es specifikációjú most megjelent Chevrolet Voltból májusban 1901 darabot, vagyis 17%-kal többet adtak el, mint tavaly ilyenkor, így a szigorúbb amerikai mérés szerint is 85 km-es tisztán elektromos hatótávjával könnyen ez a modell válhat az idei év legnépszerűbb elektromos autó típusává a tengerentúlon.

Elektromos autót használsz?