Ugyan folyik már a PowerWall egységekbe szánt akkumulátorok gyártása a nevadai Reno közeli gigantikus méretű gyárban, de az üzem messze nincs még kész. A cég körüli hype fenntartásához valószínűleg most jött el a megfelelő pillanat, hogy egy hivatalos megnyitó keretében bemutassák a jövő villanyautóinak akkumulátorait készítő Tesla Gigafactory-t. A Tesla Gigafactory eredeti látványterve A sivatagba telepített lítium-ion akkumulátorok gyártására létrehozott üzem megnyitójára egyelőre még csak azok kaptak meghívót, akik az ajánlási program keretében a sajátjukon túl legalább további öt Model S vagy Model X vásárlását segítették elő. Nem szokatlan ez a Teslatól, hiszen ugyanilyen formában indult a Model 3 bemutatójának beharangozása is. A Tesla Gigafactory jelenlegi formája (fotó: Teslacentral.com) A Tesla állítása szerint jelenleg nincs a világon olyan gyár, ami képes lenne a Tesla Model 3 gyártásához szükséges mennyiségű akkumulátorcella előállítására. Ezért, és a költségek leszorítása érdekében döntöttek a saját gyár építése mellett, ami nem csak az autókba, hanem az otthoni áramtároláshoz használható PowerWallokban szánt akkumulátorok gyártására is rendelkezni fog kellő kapacitással. A Tesla példáján felbuzdulva már több cég is tervezi óriási akkumulátorüzemek építését, többek között európában is. Az 5 milliárd dollárból épülő Tesla Gigafactory-ban a Panasonic lesz az amerikai autógyártó partnere. A részvényeseknek tartott mai tájékoztatón kiderült, hogy a gyárban nem a Model S és Model X akkupakkjában használt 18650-es, hanem 20700-as formátumú akkumulátorokat fognak gyártani, ami így kissé magasabb (70 mm) és valamivel vastagabb (20 mm) is lesz az eddig használtaknál. Ez a cella képezi majd a következő generációs akkumulátorok alapját. A 2014. júniusa óta épülő Tesla Gigafactory a Bloomberg május eleji cikke szerint 14%-os készültségen állt, így nem valószínű, hogy a következő két hónapban be tudják fejezni az egészet. Amikor elkészül, akkor egyedül ebben az üzemben több lítium-ion akkumulátor fog készülni, mint amit 2013-ban összesen gyártottak a világon, ami a méretgazdaságosságon keresztül legalább 30%-kal csökkenti majd az akkumulátorok előállítási költségét. A gyár az eredeti tervek szerint évi 35 gWh-nyi akkumulátor gyártására lenne képes, de a mai bejelentés szerint ez a kapacitás akár meg is háromszorozható. A gyár nagyjából fele-fele arányban fog autókba és áramtáróló egységekbe akkumulátorokat gyártani. A 35 GWh-nyi akkumulátor egyébként közel 600 ezer darab 60 kWh-ás Model 3 gyártásához lenne elegendő. Az üzem működéséhez a tetejére szerelt napelemek biztosítják majd az áramot, így a Tesla Gigafactory nem csak a világ egyik legnagyobb, de egyben az egyik legzöldebb üzeme is lehet. A teljes kapacitás elérését a Tesla 2020-ra várja. Villanyautósok Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!