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
auto

Félúton túl a 80 eDays túra

események
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

42 napja, hogy Barcelonából útnak indult a 80 eDays túra, aminek során elhivatott villanyautósok arra vállalkoztak, hogy 80 nap alatt megkerülik a Földet. A főként Teslákból álló flotta a katalán városból nyugat felé indult, hogy az amerikai majd az ázsiai kontinens átszelése után kelet felől érjen vissza Európába. Az idei út már a második ilyen jellegű vállalkozás, hiszen négy évvel ezelőtt a mostani program szervezője Rafael de Mestre már megtette azt egy Tesla Roadster volánja mögött. Idén a Tesla Model S-ek mellett egy kínai elektromos autó és egy magyar gyártmányú elektromos Modulo is úton van, hogy igazolja a villanyhajtás létjogosultságát.

Az Evopro tisztán elektromos busza az Egyesült Államokban (Fotó: Evopro Modulo csapat FB oldal)

Az Evopro tisztán elektromos busza az Egyesült Államokban (Fotó: Evopro Modulo csapat FB oldal)

A kontinensek között az autókat repülőgépekkel szállítják, ami külön kihívást jelent a Modulos csapat számára. A busz ugyanis nem fér be az áruszállító repülőgépek rakterébe. Az amerikai etaphoz éppen ezért még a rajt előtt elindítottak Hamburgból hajóval egy második példányt, ami három nappal a többi autó után érkezett a kanadai Halifaxba. A kontinens átszelése közben azonban a magyar csapatnak sikerült ledolgoznia a hátrányát, így a napfényes Kaliforniában már részt tudtak venni a Tesla gyárlátogatáson, és a Google főhadiszálláson is be tudták mutatni a tisztán elektromos Modulot.

A 80 eDays csapat autóinak egy része a kínába érkezés után

A 80 eDays csapat autóinak egy része a kínába érkezés után (Fotó: 80eDays FB oldal)

A verseny két hete érkezett meg Ázsiába, ahol a legjobb csapatok már közel öt ezer km megtétele után a kazah-kínai határ felé robognak. A busz a verseny hivatalos honlapja szerint még nem érkezett meg Ázsiába. 2016-07-28_80edays_ut_kinan_at

Villanyautósok

Összehasonlítás