PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS92YXNhcmxhcy9hamFubGF0b2svZXYtMjAyNC8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWxlYWRiYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1faWQ9dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9jb250ZW50PWFsbGFtaXRhbW9nYXRhcyIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS92YXNhcmxhcy9hamFubGF0b2svZXYtMjAyNC8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWxlYWRiYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1faWQ9dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9jb250ZW50PWFsbGFtaXRhbW9nYXRhcycsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDYva2lhLWV2LXJhbmdlLTYwMHg1MDAtMDYxOC5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA2L2tpYS1ldi1yYW5nZS0xMzAweDYwMC0wNjE4LnBuZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDYva2lhLWV2LXJhbmdlLTEzMDB4NjAwLTA2MTgucG5nIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Európát átszelő, ultragyors töltőhálózat telepítését jelentette be a napokban a holland Allego. Az Ultra-E konzorcium néven a VERBUND AG/SMATRICS, a Bayern Innovativ GmbH, az Audi AG, a BMW AG, a Magna, a Renault S.A, a Hubject GmbH és az Allego által létrehozott társulás célja, hogy Hollandiában, Belgiumban, Németországban és Ausztriában az európai Ten-T folyosó mentén 25 darab, akár 350 kW teljesítményre is képes töltővel biztosítsák a jövő villanyautóinak a töltését. A cél, hogy a 300 km megtételére elegendő energia betöltése a mostani másfél óráról 20 percre csökkenjen. Az új hálózat nem kiváltja, hanem kiegészíti a mostani villámtöltő és gyorstöltő hálózatot, és elsősorban a 2018-tól érkező következő generációs villanyautók kiszolgálását célozza meg. A 13 millió eurós, fele részben az Európai Unió által finanszírozott beruházás keretében több, mint 1100 km-nyi útszakaszt fognak lefedni egymástól átlagosan 120-150 km-re lévő, CCS szabványú töltőkkel. „Ezzel lehetővé válik a 100%-ban elektromos hosszú távú utazás Európában egy mindenki által elérhető infrastruktúra használatával” – hirdeti a kiadott közlemény. Örvendetes, hogy az Európai Unióban ilyen előrelátó projektek (még nincs olyan autó, ami ilyen teljesítményt fogadni tudna) kapnak támogatást, és valósulhatnak meg belátható időn belül (bár a közlemény határidőt nem adott meg). Azt viszont nem szabad elfelejteni, hogy egy privát vállalkozás a saját ügyfeleinek már kiépített egy bizonyíthatóan jól használható töltőhálózatot a kontinens nyugati felén, amivel kényelmesen és nem utolsó sorban teljesen ingyenesen bejárható Európa. Ehhez a céghez, vagyis a Teslához kellene most Európának, illetve az európai autógyártóknak felzárkózniuk, ha a következő években mérhető mennyiségben szeretnének elektromos autót értékesíteni. Ennek az előkészületei kezdődtek most meg a legnagyobb autógyártók részvételével. Vajon mi kellene ahhoz, hogy ezt a hálózatot 2-3 töltővel Magyarországon is meghosszabbítsák? (Matematikailag „mindössze” kb. 1,5 milliárd forint, fele részben uniós támogatásból.) Villanyautósok Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!