A városok tele vannak kisebb-nagyobb dobozos áruszállítókkal, amelyek helyben napi 100-150 km-nél nem mennek többet, de az egyben megtett távokon szinte be sem tudnak melegedni. Természetesen mind dízel, mert ilyen futásmennyiség mellett csak az gazdaságos. Mi pedig fuldoklunk, a frissen tatarozott épületeket meg belepi a korom. Pedig lenne már bőven megoldás, ráadásul egyre jobbak is. A Renault most frissítette dobozos kis-áruszállítóját, és egy teljesen új modellel is bővítette a kínálatot. Renault Kangoo Z.E. 33 A Renault Kangoo Z.E. 33 a korábbi Kangoo teljesen megújított 50%-kal nagyobb hatótávú változata. A nevében is jelölt 33 kWh-ás akkucsomag az európai NEDC mérés szerint 270 km megtételére képes, de ha a valóságban 200 km-t el tud menni, már akkor is túlteljesíti azt a napi távot, amit az ilyen autók nagy része megtesz. Renault Kangoo Z.E. 33 Ráadásul új a motor, új a töltő és a hőszivattyús hűtő-fűtő rendszer is. A töltő a korábbi 1 fázis/16 A helyett 1 fázis/32 A-re képes, így egy órás ebédszünet alatt az akkuba akár 35 extra km is tölthető. Érthetetlen módon a Renault nem építi be a Zoe 22 és 43 kW-os töltési rendszereit ezekbe az áruszállítókba. Úgy tűnik, hogy a piaci igények ezt nem indokolják. Villámtöltési lehetőséget még ez a modell sem kínál. A motor azonban a Zoeból származik, ott 75/90 jelöléssel jelent meg és 44 kW-os. Az autó Franciaországban készül, Európában 2017 közepétől lesz kapható.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 Renault Master Z.E. Talán ennél a frissítésnél is fontosabb azonban, hogy a Renault egy olyan területre lépett, ahova más még nem. Bemutatták ugyanis a Renault Master Z.E. modellt, ami a nevéből is kikövetkeztethető módon szintén zéró emissziós, tehát teljesen elektromos. A teljes méretű dobozos kisteherautó ugyanazt a 33 kWh-ás akkucsomagot kapta, mint a Kangoo Z.E. 33, de a nagyobb doboz miatt a reális hatótáv itt mindössze 150 km (NEDC mérés szerint 200 km). A töltő ugyanúgy 7 kW-os, tehát egy teljes töltés kb. 6 óra (a Kangoo esetén is). A Renault ezt az autót elsősorban az áruszállítások utolsó, városi szakaszára, szánja, és mind mérete, mind pedig hatótávja alapján ideális megoldás a futárcégek számára. Renault Master Z.E. A Master Z.E. szintén csak Európában lesz kapható, de az értékesítés csak 2017 vége felé kezdődik. Egyelőre egyik autó áráról sem lehet tudni semmit. 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 Villanyautósok Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!