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 Míg az Opel és a Renault kész modellek bemutatásával és piaci bevezetésével van elfoglalva, addig a Volkswagennél a nagy álmodozás és a figyelemfelkeltés (buzz) korát élik. Ma már menetrendszerű, hogy minden nemzetközi technológiai vagy autókiállításra kigurítanak egy futurisztikus tanulmányautót, amit esetleg 3-4 év múlva fognak majd gyártani. A legutóbbi ilyen a néhány napja bemutatott Volkswagen ID Buzz, ami ugyanarra a MEB platformra épül majd, mint amire a tavalyi CES-en bemutatott BUDD-e és a Párizsi autószalonon debütáló ID Concept is épült. A padlóban egy sík dobozként elhelyezett, és különböző méretben gyártható akkupakk köré épített váz nagyjából hasonló, mint amit a többi gyártó is használni tervez. A megfelelő platform kialakítása a jövőbeni gyártási költségek alacsonyan tartása érdekében fontos kérdés, hiszen csak nagy mennyiségben lehet majd igazán gazdaságosan gyártani őket. Volkswagen – régi és új Az ID Buzz a bő 5 méteres hossza ellenére bő 400 km-es hatótávval rendelkezik (majd) (a NEDC mérés szerint 600 km), amit a tekintélyes 111 kWh-ás akkumulátor csomag energiája biztosít. A négy kerék meghajtású kisbusz akár 5 mp alatt képes lesz elérni a 100 km/h-ás tempót, de a platform lehetővé teszi, hogy piaci igények esetén kisebb akkuval (83 kWh) és hátsó kerék hajtással is készüljön. A töltést CCS rendszerű töltővel tervezik, ami 150 kW-os teljesítmény megléte esetén 30 perc alatt 80%-ra tudja majd feltölteni az akkumulátort. (Itt valahol félrecsúszott a matek, hiszen 111 kWh 80%-a 89 kWh, miközben a 150 kW-os töltőből fél óra alatt jó esetben is csak 75 kWh áram vételezhető. Ez fél óra alatt kb 67%-os töltést eredményez. A 30 perces töltést így valószínűleg csak a 83 kWh-ás modell fogja csak tudni.) Az ID Buzz különlegessége, hogy a Volkswagen gyártani is szeretné. Ez ugyan jó hír, de ha hozzátesszük, hogy 2022 előtt nem kerülhet a boltokba, akkor már kevésbé az. Az önvezető képességekkel is felvértezett változatra pedig további 3 évet kell várni. Volkswagen ID Buzz Volkswagen ID Buzz Volkswagen ID Concept a MEB platformon Volkswagen ID Concept a MEB platformon PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAyL2VsZWt0cm9tb3MtYXV0by1zenBvbnpvcmktMS0yMDI1LTAzLTAxLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDIvZWxla3Ryb21vcy1hdXRvLXN6cG9uem9yaS0xLTIwMjUtMDMtMDEuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Villanyautósok Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!