Volkswagen I.D. CROZZ II

A Frankfurti Autószalon előtti napok sajtófigyelmét kihasználva a Volkswagen is bemutatta a legfontosabb újdonságait. Bár az általános sajtó ma már csak a villanyautós koncepciókra kapja fel a fejét, sajnos a bemutatónak csak egy kicsi részét tették ki a jövő autói, azok is inkább csak a távoli jövőből próbálnak valamit felvázolni. A Volkswagen tovább építgeti az I.D. koncepció néven megismert vonalat, aminek eddig egy Golf méretű és egy retro kisbusz jellegű modelljéről ígérgette a cég, hogy megvalósítják. Most a frissített I.D. Crozz II is beállt a sorba, ami egy SUV és egy négyajtós kupé közti átmenet. Az autó a cég rugalmasan módosítható és univerzálisan felhasználható villanyautós platformjára épül majd, és természetesen már nem lesz benne hagyományos meghajtás. A 83 kWh-ás akkumulátorral a NEDC mérés szerint akár 500 km (realisztikusan ez inkább 400 km) megtételére is képes lehet, maximális utazósebességét pedig 180 km/h-ra lőtték be. Az I.D. Crozz II természetesen önvezető lesz, és nagyon komoly levegőtisztító rendszerrel is felszerelik. A mind a négy keréknél hajtott jármű egy szintig akár az aszfaltozott úton túl is elboldogul, de külső és belső megjelenése alapján a célközönség nem terepen fogja majd használni. Mármint ha egyszer valóban megépül. Ezt az autót is 2020 környékére ígérik, miközben az elkövetkezendő három évben óriási változások várhatók az elektromos autók piacán. Elképzelhető, hogy a most ígéretesnek tűnő adatok akkorra már elavultnak tűnnek. Az mindenesetre biztos, hogy a Volkswagen komolyan készül a váltásra, amit legjobban talán az elektromos autók fejlesztésére elkülönített 20 milliárd eurós keret és az 50 milliárd eurós nagyságrendű akkumulátor beszerzési tender jelez a legjobban. A cég 2025-ra 80 elektromos modellel (50 tisztán elektromos, 30 plugin hibrid) szeretne jelen lenni a piacon, és 2030-ig a cégcsoport mind a közel 300 modelljében szeretné elérhetővé tenni az elektromos meghajtást. Ekkor 150 GWh akkumulátorra lesz szükségük évente csak nekik egyedül, ami legalább négy gigafactory mennyiségű akkumulátor.

EZT OLVASTAD MÁR?  Így látja a GM a villanyautózást a Bolt után

 

Elektromos autót használsz?

Egy gondolat a “Volkswagen I.D. CROZZ II” című anyaggal kapcsolatban

  • 2017-09-13 at 16:27
    Permalink

    Basszus, ha nem tör ki a dízelbotrány, a nagy gyártóktól még mindig csak a ködös jövőt látnánk futurisztikus koncepcióautókkal, természetesen hidrogénhajtással, üzemanyagcellával, vagy valamilyen hasonlóan életképtelen hajtásmóddal. Kíváncsi leszek, a VW be tudja-e tartani az ígéreteit, és tényleg átáll-e ennyi idő alatt az elektromos üzemmódra.

    Válasz

Hozzászólás