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 Sok villanyautóst foglalkoztatott a kérdés az elmúlt napokban, hogy miként fogja vajon tölteni a MOL az alig 2 hét múlva, 2018. január 1-től induló MOL Limo autómegosztó szolgáltatás keretében üzembe állítandó villanyautókat, amikor éjszakánként a város töltőit ellepő GreenGo-kat is csak alig-alig tudják feltölteni az elérhető töltőkön. Az nagyon valószínű, hogy a MOL mint az egyik legnagyobb magyar vállalat nem fog az ELMŰ töltőin potyázni, de nyilván a bárki számára elérhető 1-1 önkormányzati és minisztériumi töltőt sem fogják éjjelente lefoglalni. Ebből az következik, hogy a saját üzemanyagtöltő állomásukra telepített töltőkön terveznek éjjelente 100 autót feltölteni. Jelenleg a MOL két kútján, az Istenhegyi úton és a Kerepesi úton rendelkezik előbbin kettő, utóbbin egyelőre egyetlen villámtöltővel. Ha ezeket egész éjszakára elfoglalják és autónként 20 perccel számolnak, akkor egy 8 órás műszakban az autók kb. háromnegyedét lesznek képesek 90-92%-ra feltölteni. Ezt nyilván a MOL vezetése is kevésnek érezte, ezért a napokban további két budapesti töltőállomáson kezdtek el elektromos autó villámtöltőket telepíteni. Az egyik helyszín a XI. kerületi Hunyadi út 2. (Budafoki út vége), ahol a MOL kúton már áll a Siemens gyártmányú villámtöltő. Sajnos üzemelni még nem üzemel, mert a kábelt nem sikerült a 20 méterre lévő elosztási ponttól határidőre odavinni, de a folyamatokat közelebbről látók bizakodóak a december végi átadást illetően. Nagyon pozitív, hogy a másik két töltőállomáshoz hasonlóan ezen a ponton is két töltőnek alakítottak ki helyet, így az igények növekedése esetén egy újabb készülék beállításával tudják majd növelni a töltőpont áteresztőképességét. Sajnos ezen a helyszínen a töltő nem a fedett területre került, így a környezetszennyező autók tulajdonosaival ellentétben a villanyautósok esőben és hóban lesznek kénytelenek tölteni. Ne legyünk persze telhetetlenek, hiszen nem vagyunk cukorból. A lényeg, hogy lesz végre egy mindenki által használható töltő a 6-os út kivezető szakasza mentén. A másik helyszín a Könyves Kálmán körút és a Kőbányai út kereszteződésében álló benzinkút, ahol a készülék nem áll, de a kábel látszólag már rendben van (persze nem tudjuk, hogy műszakilag teljesül-e minden feltétel). A kút személyzete rendkívül bizakodó, határozottan állították, hogy a hónap végére ott működő töltő fog állni. Ezen a helyszínen a töltő nem csak hogy fedett helyen, de egy McDonald’s szomszédságában üzemel majd, így a Budapesten átutazók a töltés alatt kényelmesen meg is tudnak majd ebédelni (az út túloldalán egy másik hálózat étterme is megtalálható). A jelenlegi állás szerint itt egy töltőnek alakítottak ki helyet, de nem kizárt, hogy elő van készítve a második oszlop bekötésének lehetősége is. A többihez hasonlóan ez a töltő is nyilvánosan használható lesz, amikor épp nem egy MOL Limot töltenek rajta. Pletykák alapján azt is sejteni lehet, hogy a MOL a fentieken túl nem nyilvános helyen is tervez villámtöltőt kialakítani, de hogy az mikorra készülhet el, azt nem lehet tudni. 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 Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!