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
auto
2024. 04. 20. szombat

Megduplázza az e-Golf gyártását a Volkswagen

elektromos autó

2018 márciusától megduplázott kapacitással, napi 35 járműről fokozatosan 70-re fog nőni a drezdai Transparent Factory-ből kiguruló e-Golfok száma – olvasható a Volkswagen által kiadott decemberi sajtóközleményben. Hogy mindez lehetővé váljon, a gyártás két műszakban fog zajlani a mostani egy helyett.

A termelés felgyorsítását a VW azzal magyarázza, hogy igyekszik kielégíteni az egyre növekvő keresletet a villanyautók iránt Európában, de főként Németországban, ahol jelenleg a dízelbotrány következtében javában zajlik a kiemelkedően szennyező autók leselejtezése. Azok a tulajdonosok, akik megszabadulnak régi dízelautójuktól, jelentős mértékű árengedményekre és gazdasági ösztönzőkre számíthatnak egy új, környezetkímélőbb kocsi vásárlásakor. A gyártó szerint a programban résztvevők körülbelül 8%-a dönt elektromos autó beszerzése mellett.

A Volkswagen e-Golf jelenlegi formájában a tavaly novemberi Los Angeles-i Autószalonon debütált, amikor is a korábbi változatához képest egy kissé átalakított külsővel, és új, 35,8 kWh-s akkumulátorral mutatkozott. A gyártó szerint 300 kilométer is elérhető egyetlen töltéssel, a valóságban ez inkább 200 körüli, városi közlekedés esetén 240-250. Magyarországon körülbelül 12 millió forintos indulóáron lehet hozzájutni a kocsihoz állami támogatás nélkül.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.