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 A kínai kormányzat rendkívül szigorúan lép fel az ország legnagyobb környezeti problémája, a légszennyezés ellen, ami halmozottan jelentkezik a többmilliós lakosú nagyvárosokban a hagyományos meghajtású járművekből feltorlódó kilométeres dugók következtében. Emiatt ezek a városok települési szinten, saját szabályozással is küzdenek a közlekedés fenntarthatóvá válásáért, melynek egyik módja az évente forgalomba helyezhető új gépkocsik számának korlátozása. 2014 legvégén például a 10 millió főt számláló Sencsen jelentette be, hogy 100 000 darabban korlátozza az egy évben regisztrált gépkocsik számát, melyből maximum 80 000 lehet hagyományos, 20 000 rendszám csak villanyautóra adható ki. Ez ugyanaz a megalopolisz, mely nemrég a teljes buszflottáját elektromos meghajtású járművekre cserélte. 2014-ben Sencsen a 8. város volt az országban, mely ehhez a korlátozáshoz folyamodott, de azóta már újabb városok is beléptek a sorba, vagy még tovább szigorítottak a szabályokon. Ez utóbbiak közé sorolható a főváros, Peking is, mely már évekkel ezelőtt is csökkentette az utcára guruló új kocsik számát, s ezt a tervét folytatva – miszerint 2020-ra a városban működő autók számát 6,3 millión maximalizálja – december közepén bejelentette a 2018-ra vonatkozó szigorításokat. Forrás: SCMP Az új kvóta sem kegyelmez azoknak, akik autóvásárláson törik a fejüket Pekingben. A főváros ugyanis az előző évhez képest egyharmadával csökkentette a regisztrálható autók számát. Ez azt jelenti, hogy a 2017-ben kiadott 150 000 rendszám helyett 2018-ban csupán 100 000 kerül fel új gépkocsira. Ez a módosítás azoknak fájhat a legjobban, akik továbbra is ragaszkodnak a hagyományos meghajtáshoz. A tavalyi 150 000 rendszámból 60 000 volt New Energy Vehicle, azaz tisztán elektromos, vagy plug-in hibrid járművek számára fenntartva, a fosszilis üzemanyagot használók a maradék 90 000 helyen osztozhattak. Idén a változatlan 60 000 darabos elektromos autó korlát mellett a benzinesekre és dízelekre kiadható rendszámok maximális számát 50 000 darabbal 40 000-re csökkentették. Forrás: SCMP Xu Kangming, egy városi közlekedési szakértő szerint a magántulajdonban lévő autók számának gyors növekedése állandó zsúfoltságba taszította a várost. Míg 2010 és 2016 között a forgalomban lévő gépjárművek száma átlagosan évi 3,23%-kal nőtt, addig az utak hossza mindössze 0,66%-os növekedést produkált évente. A kocsik számát tehát limitálni kell, és nem is kérdés, hogy ennek a hagyományos autók lesznek az áldozatai. A 2015-ös gigadugó, amelyben 50 sávban torlódtak fel egymás mellett a járművek Pekingben, Forrás: Huffpost Peking nemrég 1895 darab elektromos autó töltő telepítését is bejelentette, melyek egy kutatómunka részét képezik, ami a benzines és dízeles autók fokozatos kivezetésének menetrendjét dolgozza majd ki. Emellett a tömegközlekedés is komoly figyelmet kap, a jelenlegi közel 600 kilométer hosszú metróhálózat a tervek szerint 2020-ra 900 kilométerre fog nőni. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!