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
auto
2024. 04. 20. szombat

Már sokszor írtunk az IONITY projekt keretében készülő, egész Európát behálózó töltőrendszerről, a napokban például annak kapcsán, hogy mindenféle töltőkártya helyett sima bankkártyával lesznek használhatók. A rendszer különlegessége, hogy 150-350 kW teljesítményű töltőkből áll, így fel van készülve a következő generációs elektromos autók kiszolgálására is. Ilyenkor persze mindig hozzá kell tenni, hogy jelenleg ilyen autók még nincsenek, így nincs mivel kihasználni ezt a töltési teljesítményt, de ha a hálózat kiépül, akkor a hamarosan megjelenő autókkal már tényleg nagyon kényelmes lesz az európai villanyautózás.

Az IONITY többek között az ausztrál Tritium cég töltőit használja ezeken az állomásokon. Ilyen található az első németországi helyszínen is. A márka nálunk egyelőre ismeretlen, pedig a töltői Észak-Európában és Észak-Amerikában is népszerűek. A héten Tobias Sonnenburg, a cég termékfejlesztési vezetője tett közzé egy érdekes fotót a LinkedIn profiljában arról, hogy a töltőjük valójában mire is képes:

(fotó: Tobias Sonnenburg)

Igen, a Tritium töltő 500 A-es áramerősség mellett 607 V-os töltést biztosított (303 kW!!), így 17 perc 6 másodperc alatt 84,812 kWh energiát szolgált ki egy közelebbről meg nem határozott eszköznek. Ennyi energiából egy középkategóriás elektromos autó 400-500 km-t képes megtenni, vagy máshogy nézve egy 40 kWh-ás autó akkuja 8 perc alatt teletölthető lenne. Persze ez egyelőre csak elméleti kérdés, hiszen egyelőre a 40 kWh-ás akkuk nem tölthetők ilyen áramerősséggel pláne meg nem ezzel a feszültséggel, de ez a megosztás jól mutatja, hogy a világ szerencsésebb felén a töltési sebesség a következő évtizedben nem a töltők teljesítményén fog múlni. Ez a teljesítmény egyébként nagyjából két és félszerese az eddig vezető Tesla Superchargerek teljesítményének.

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

Antalóczy Tibor

A Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője.