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 Az október elején kezdődő Párizsi Autószalon vendégei tekinthetik majd meg először élőben a francia prémium autógyártó, a DS legelső, piacra szánt tisztán elektromos modelljét, a DS 3 Crossback SUV-t. Az utóbbi hónapokban a DS meglehetősen sok energiát fordított elektromos jövőképének reklámozására: bemutatott például egy piszkosul radikális formájú villanymeghajtású sportautót, mely állítása szerint a vállalat munkatársainak elképzelését vegyíti egy autóban a 2035-ben az utcákon rohangáló járművek kinézetéről, ám ez a koncepció minden bizonnyal sosem fog megvalósulni. Nem sokkal előtte a DS az elektromobilitási stratégiáját is részletezte, mely kapcsán elárulta, hogy 2025-től minden új modellje elérhető lesz plug-in hibrid, vagy teljesen elektromos változatban, és az offenzívát a DS 7 Crossback elnevezésű hibrid sportterepjáróval indítja el 2019-ben, de az első teljesen kibocsátásmentes DS is bemutatkozik a következő Párizsi Autószalonon. Most már tehát azt is tudjuk, hogy a DS 3 Crossback, egy kisméretű SUV hivatott megjelenni a francia fővárosban, mely egyébként a legelső modell lesz a PSA Group palettáján, mely a Compact Modular Platform elektromos változatára épül. Ez nem véletlen, hiszen a DS az autógyártó konszernen belül technológiai zászlóshajónak és az elektromos meghajtás éllovasának vallja magát. A Citroën luxusmárkájának termékigazgató-helyettese, Eric Apode erről azt nyilatkozta az Autocar magazinnak, hogy az elektromosítást mindenképpen egy prémium gyártónak kell elindítania a magas költségek miatt, s majd ha az elektromos technológia ára alacsonyabb lesz, akkor szállhatnak be más márkák is a fejlesztésbe. Bár hivatalos specifikációkat vélhetően csak az autószalonon, vagy az az előtti napokban várhatunk, a szóban forgó e-CMP padlólemez a PSA Group korábbi információi alapján egy 50 kWh-s akkumulátort kölcsönözhet az autónak, ami mintegy 450 kilométeres hatótávra lehet elég. Az igazgatóhelyettes továbbá azt ígéri, hogy a DS 3 Crossback több lesz, mint egy kirakatautó, és teljes mértékben versenyképes lesz más villanyautókkal a szegmensben, mint például az elektromos Hyundai Konával. A villanymeghajtású DS a párizsi bemutatója után, 2019 elejétől válik elérhetővé Európában. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!