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
auto
2024. 07. 27. szombat

Bár egyelőre nincs olyan autó az utakon, ami ki tudná használni az Ionity projekt első 150-350 kW teljesítményű villámtöltőinek a maximális teljesítményét, a németországi 61-es autópálya Brohltal kelet pihenőjében (Bonntól délre) található töltők működnek és várják az autósokat. Jelenleg a Hyundai Ioniq Electric képes a CCS szabványú csatlakozón keresztül a legmagasabb, 70-75 kW-os teljesítményfelvételre a jelenleg elterjedtnek számító 50 kW-os teljesítményen felül képes energiát fogadni az Opel Ampera-e is. A Jaguar I-Pace már 100 kW teljesítménnyel is tölthető lesz, de az első igazi ász a Porsche Mission-E lesz, ami a várakozások szerint képes lesz megizzasztani ezeket az oszlopokat is. Egyik olvasónk, Karesz, a héten megállt a töltőknél egy kis fotózásra, hogy a gyári felvételeken túl is megnézhessük az Ionity első 6 állásos töltőhelyét. A töltők természetesen csak a CCS szabványt támogatják, így nagy teljesítményű CHAdeMO töltésre nincs lehetőség (autó sincs, ami fogadni tudná). Olvasónk legfontosabb észrevétele, hogy a töltésért mindenféle tagsági kártya helyett egyszerű bankkártyával lehet majd fizetni. A töltés 2018. május 31-ig ingyenes, de az azt követően bevezetendő díjakról egyelőre nincs információ. Az Ionity projekt keretében idén év végéig 100, 2020-ig pedig összesen 400 db 6 állásos ultragyors villámtöltőt alakítanak ki Európaszerte, hogy a következő generációs, a jelenleginél gyorsabban tölthető elektromos autókkal néhány perces töltési szünetek beiktatásával lehessen átutazni a kontinenst. Az Ionity hálózatból Magyarországra 3 töltő jut, de az ország átjárhatóságát nem, csak Budapest Nyugat-Európából való elérhetőségét fogják biztosítani.

Első Ionity töltők – Brohltal, Németország (fotók: Karesz)

Egy-egy Ionity állomáson 6 autót lehet majd egyszerre tölteni

Az elektronikát külön szekrényekbe tették, mint a Tesla

A töltésért hagyományos bankkártyával (is) lehet majd fizetni.

2018. május 31-ig ingyenesek

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

Antalóczy Tibor

A Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője.