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 A dízelbotrány nem újdonság a Villanyautósok olvasóinak, többször irtunk már róla. Így például tavaly decemberben is, amikor a VW egyik magas rangú amerikai vezetője vádalkuval „mindössze” 7 évet és 400 ezer dollár büntetést kapott. Hanem olyat még nem láttunk, hogy Németországban vettek volna őrizetbe valakit ennyire kiemelt, vezető beosztásban. Az Ntv és a CNBC/Reuters friss híre szerint azonban most pontosan ez történt. A német hatóságok letartóztatták Rupert Stadlert, az Audi vezérét. Sokkal rosszabb Stadler úr immár 11 éve vezeti a VW csoport luxusmárkáját, így már a nyomozás kezdete óta nagy nyomás alatt volt. A csalás annyira kiterjedt, ipari méreteket öltő és olyan sok éven keresztül tartott, hogy nehéz elhinni, csak pár szorgos mérnök magán akciója lett volna, a felső vezetés pedig semmiről sem tudott. Rupert Stadler. Forrás: AFP/Getty Images Most mégsem konkrétan arról van szó, hogy az igazgató úr konkrétan a csaló dízelek okán került volna előzetesbe – a helyzet, szerény véleményem szerint kicsit rosszabb. Stadlert ugyanis azért tartóztatták le, mert a müncheni ügyészség félelme szerint fennállt a bizonyítékok megsemmisítésének és a tanúk megfélemlítésének a veszélye. Mindezt többszöri (irodai és otthoni) házkutatás után. Tehát míg, ugyan kevéssé hitelesen, de közvetlen terhelő bizonyíték híján próbálkozhatott volna azzal a védekezéssel, hogy „hát ez egy akkora cég, a mérnökök azt mondták megoldották a problémát, hozzám pedig 5 szinten keresztül jutott el az információ”, ez most közvetlen ellene irányuló gyanú. Feltételezhetjük, hogy a német felső 10 ezer és a VW-csoport felső vezetésének egyik tagját csak alapos gyanú mellett vihetik el a rendőrök. Márpedig most konkrétan az a vád, hogy ha szabadlábon maradna, bűncselekményt követne el. A VW igazgatótanácsa ma délután ült össze, hogy megvitassa a helyzetet. Jelenleg további 20 munkatársuk ellen folyik nyomozás. Nem csak a VW csoport és nem csak a dízel A VW és az Audi mellett a Porsche is bajba került a dízeleivel, ők 60 ezer autót kénytelenek visszahívni. Bár a magyar médiában akkora visszhangot talán nem kapott, de nem csak az olajosokkal van bajban a német sportautó márka. Benzinmotorjaival annyira nem tudja teljesíteni az új, szeptemberben hatályba lépő EU-s normákat, hogy jelenleg teljesen be kellett szüntetniük az új-autó értékesítést Európában. (Ugye az megvan, hogy ebből mekkora média cirkusz lett volna, ha mondjuk a Teslával történik?). Az agyon-marketingelt Mission-E/Taycan pedig 2019 végére – 2020 elejére van beígérve. Ez most működ, vagy beindítottak egy dízel Cayenne-t a Taycan prototípusa mellett? De nem csak a VW csoport van bajban a belsőégésű autóival. A Mercedes nemrég volt kénytelen bejelenteni 774 ezer dízel visszahívását, hasonlóan csalós emissziós értékek miatt. A Büntetés 3 milliárd Euró felett lehet. Szintén német, szintén dízel és szintén problémás a BMW. Idén több mint 11 ezer 5-ös és 7-es visszahívását jelentették be miután véletlenül hibás szoftver került rájuk, közben pedig Amerikában már a 330d és az X5 modellek kibocsátási értékei miatt indítottak pert az autógyártó ellen. Ejnye na. Az a sok csalárd kis mérnöktanonc! Milyen bajba sodorja azt a sok becsületes vezérigazgatót! 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!