A CHAdeMO szabvány 2009-es megjelenése óta az eredeti protokoll több fejlesztésen is átesett a piaci igényeknek megfelelően, ami főleg a gyorsabb töltési képességet jelenti, így például 2017 márciusában a CHAdeMO csatlakozók már 500 V-on 400 A mellett a 200 kW-os töltést is támogatták (elméletben), most pedig a szövetség megjelentette a 400 kW-os töltést lehetővé tévő protokollt, amivel már az 1000 voltos, azaz 1 kilovoltos töltés sem jelent problémát. Ez az újítás kifejezetten fontos lesz a jövőben az autóknál nagyobb akkumulátorral rendelkező elektromos buszok és teherautók elterjedésével, melyekre a CHAdeMO csatlakozó kerül. A csatlakozó formája továbbra is ugyanaz marad, és a gyorsabb töltésből a jelenleg a piacon lévő villanyautók, és a következő generációs modellek is egyaránt profitálhatnak. Az új protokoll továbbá kompatibilis a CHAdeMO PnC (plug-and-charge) rendszerével, azaz mikor a fogyasztó összekapcsolja a töltőt a járművével, az azonosítás és a számlázás automatikusan megtörténik. Dave Yoshida, a szövetség főtitkárának szavai olvashatók a sajtóközleményben: „A protokoll legújabb verziójának publikálása azon átfogóbb terveink részét képezi, hogy a CHAdeMO protokollt a járművek egy nagyobb választékára terjesszük ki, beleértve a buszokat és teherautókat. A CAN-alapú kommunikációval relatíve egyszerű, de megbízható lesz a nagy kereskedelmi járművek és egyéb ipari technológiák töltése. Ezen járművek kombinálása a V2X technológiával – amit jelenleg egyedül a CHAdeMO tesz lehetővé a piacon is elérhető termékekkel rendelkező nagyobb nemzetközi sztenderdek közül – még nagyobb szabadságot ad a flottatulajdonosoknak a járműveik teljes tulajdonlási költségeinek újragondolásában, hiszen ezek a gépjárművek nem csupán feltöltődni tudnak, hanem elektromosságot is vissza tudnak táplálni a hálózatba, támogatva a villamosenergia-rendszert.” A CHAdeMO május 30-án tartotta az éves általános közgyűlését Tokióban, ahol szóba került a szabvány gyors terjedése is – jelen pillanatban a világ 71 országában több mint 18 000 töltő áll a CHAdeMO csatlakozóval felszerelt autók tulajdonosainak rendelkezésére. Az ábrákból kiderül, hogy bár a szabvány minden lakott kontinensen jelen van, igazán Japánban és Európában népszerű – ez utóbbi esetében ugyan továbbra is a CHAdeMO töltőpontjai dominálnak, a CCS vészesen közelít az elkövetkezendő években piacra kerülő CCS sztenderdet támogató villanyautók számára használható villámtöltő-hálózat rohamos kiépülése miatt. Bár egyelőre a CHAdeMO töltők többsége maximálisan 50 kW-os teljesítményű töltést enged, a 100 és 200 kW-os töltőállomások is egyre nagyobb számban érkeznek, hamarosan pedig a 400 kW-on töltés is elérhető lesz az állomásokon. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!