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
auto
2024. 04. 18. csütörtök

Élőben is bemutatkozott a RemetzCar holland coachbuilder vállalat által épített Tesla Model S Shooting Brake, miután múlt hónapban a cég igazgatója néhány lélegzetelállító fénykép társaságában bejelentette, hogy a csapat elkészült a villanyautó átalakításával, a brit Qwest után másodikként. A kombivá átformált Tesla szedánról a holland nagykövetség előtt rántották le a leplet Londonban, ahol a készítők azt is elárulták, mennyit kell fizetniük azoknak, akik nem szeretnének lemondani a tisztán elektromos meghajtásról, de egy kicsivel több helyre van szükségük, és azt sem bánják, ha az utcán mindenki megfordul az autójuk után.

A korábbi példákból már szembesülhettünk vele, hogy egy hasonló utólagos transzformáció az autón nem olcsó mulatság, pláne akkor, ha a jármű egész hátsó- és tetőrészét le kell cserélni vagy át kell formálni, amit még az is nehezít, hogy a Teslák kiváltképp érzékeny szerkezetek, ahol egy rossz mozdulat is elég ahhoz, hogy többet ne tudjunk velük elindulni. Ha a RemetzCar által kínált kombit szeretnénk megvásárolni, akkor körülbelül 80 000 fontot, tehát 29 millió forintot kell kifizetnünk a Model S alapárán felül, ami az Egyesült Királyságban a 75D változatért átszámítva körülbelül 20,6 millió forintnál kezdődik. A Qwest által a tavalyi év végén bemutatott verzióval olcsóbban megússzuk, a britek ugyanis nagyjából 63 000 fontot kérnek a fáradozásaikért cserébe, azonban a közel 6 millió forintos árkülönbségnek meg is van az oka: míg a Qwest teljes mértékben a nagyobb csomagtér kialakítására koncentrált az utastér szinte teljes mértékű érintetlenül hagyásával, a RemetzCar a nagyobb hely helyett a sportos és elegáns megjelenést helyezte előtérbe, így az utastér is új stílust kapott. Niels van Roij, a holland csapat tervezője ezzel kapcsolatban elárulta, hogy kifejezetten örül neki, hogy a két kombi nem ugyanazt nyújtja, így az embereknek lehetőségük van választani a saját preferenciáik szerint. A RemetzCar Model S SB típusjelzésű villanyautó nem egy egyszeri mutatvány marad a csapattól, hanem összesen 20 darab fog készülni, ám ha sikeresnek bizonyul a kombi Tesla, akkor a 30 darab sem kizárt. A londoni látogatás után az autó több európai helyszínen is tiszteletét teszi, majd pedig a hollandiai Concours d’Elegance rendezvényen lesz kiállítva június 29 és július 1-je között.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.