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 Élőben is bemutatkozott a RemetzCar holland coachbuilder vállalat által épített Tesla Model S Shooting Brake, miután múlt hónapban a cég igazgatója néhány lélegzetelállító fénykép társaságában bejelentette, hogy a csapat elkészült a villanyautó átalakításával, a brit Qwest után másodikként. A kombivá átformált Tesla szedánról a holland nagykövetség előtt rántották le a leplet Londonban, ahol a készítők azt is elárulták, mennyit kell fizetniük azoknak, akik nem szeretnének lemondani a tisztán elektromos meghajtásról, de egy kicsivel több helyre van szükségük, és azt sem bánják, ha az utcán mindenki megfordul az autójuk után. A korábbi példákból már szembesülhettünk vele, hogy egy hasonló utólagos transzformáció az autón nem olcsó mulatság, pláne akkor, ha a jármű egész hátsó- és tetőrészét le kell cserélni vagy át kell formálni, amit még az is nehezít, hogy a Teslák kiváltképp érzékeny szerkezetek, ahol egy rossz mozdulat is elég ahhoz, hogy többet ne tudjunk velük elindulni. Ha a RemetzCar által kínált kombit szeretnénk megvásárolni, akkor körülbelül 80 000 fontot, tehát 29 millió forintot kell kifizetnünk a Model S alapárán felül, ami az Egyesült Királyságban a 75D változatért átszámítva körülbelül 20,6 millió forintnál kezdődik. A Qwest által a tavalyi év végén bemutatott verzióval olcsóbban megússzuk, a britek ugyanis nagyjából 63 000 fontot kérnek a fáradozásaikért cserébe, azonban a közel 6 millió forintos árkülönbségnek meg is van az oka: míg a Qwest teljes mértékben a nagyobb csomagtér kialakítására koncentrált az utastér szinte teljes mértékű érintetlenül hagyásával, a RemetzCar a nagyobb hely helyett a sportos és elegáns megjelenést helyezte előtérbe, így az utastér is új stílust kapott. Niels van Roij, a holland csapat tervezője ezzel kapcsolatban elárulta, hogy kifejezetten örül neki, hogy a két kombi nem ugyanazt nyújtja, így az embereknek lehetőségük van választani a saját preferenciáik szerint. A RemetzCar Model S SB típusjelzésű villanyautó nem egy egyszeri mutatvány marad a csapattól, hanem összesen 20 darab fog készülni, ám ha sikeresnek bizonyul a kombi Tesla, akkor a 30 darab sem kizárt. A londoni látogatás után az autó több európai helyszínen is tiszteletét teszi, majd pedig a hollandiai Concours d’Elegance rendezvényen lesz kiállítva június 29 és július 1-je között. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!