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
auto
2024. 03. 29. péntek

Az EBL (Elektra Baselland Cooperative) svájci energetikai vállalat a Basel-Landschaft kanton vezetőségével és az University of Applied Sciences Northwestern Switzerland kutatóival együttműködve Európa legnagyobb elektromobilitási központját tervezi megépíteni, mely nem csupán egy hatalmas töltőállomásként funkcionál majd a villanyautósok számára, de jelentős kutató- és rendezvényközpont is lesz egyben. A Swiss E-Mobility Hub 280 töltővel fog hozzájárulni a kontinens átjárhatóságához, melyek közül 60 darab DC villámtöltő lesz, amit az EBL superchargernek hív. Az egyelőre tisztázatlan, hogy a Tesla is érintett-e a projektben, de könnyen lehetséges, hogy az EBL csupán a töltés magas teljesítményére utalva használta a megtévesztő kifejezést. A töltőpark a 30 méteres magasságig nyújtózkodó, kilenc emeletes, több mint 23 000 négyzetméteren elterülő modern innovációs centrumban kap helyet, ami konferencia-termeknek, workshopoknak, koncepcióboltoknak, villanyautó-kiállítótermeknek, és kutatási részlegeknek is otthont ad majd. A létesítmény az elektromobilitáshoz kötődő rendezvényeknek lebonyolítására is tökéletes lesz, valamint ideális körülményeket teremt a K+F tevékenységet folytató különböző vállalatoknak, hogy egymással együttműködve dolgozzanak a fenntartható közlekedésért.

„A hibrid dizájn multifunkciós hasznosítást tesz lehetővé, ami egyaránt helyet enged a vezető járműgyártó vállalatok koncepcióboltjainak, kutató vállalatoknak, szolgáltató- és üzleti központoknak” – magyarázta a e-mobilitási csarnok tervezője.

Az épület energiafogyasztása a szakértők szerint tíz éven belül elérheti a 20 000 MWh-t évente, ám e hatalmas mennyiségű áram teljes egészében a helyi megújuló energiaforrásokból – például a tetőre és a homlokzatra, valamint a városi szennyvíztisztító tetejére telepített napelemekből, vízenergiából, valamint a közeli biomassza-erőműből – lesz biztosítva. A csúcsidőszakok áramfedezetét használt akkumulátorokból álló energiatároló egységekkel oldaná meg a vállalat, melyek az épület alagsorában kapnak helyet. Az elektromobilitási központ helyszíne már meg is van: Európa szívében, az A2 autópályán, a Bázel melletti Pratteln területén kell keresniük a villanyautósoknak, ahol a napi autóforgalom meghaladja a 130 ezret. Az építkezés 2021 közepén indul, és várhatóan 2023-ban nyílik meg a nyilvánosság előtt.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.