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 Egyetlen versenyző sem tudott annyira gyorsan feljutni a hegy tetejére a 96. alkalommal megrendezett Pikes Peak International Hill Climb versenyen, mint a Volkswagen I.D.-sorozatának legújabb tagja, a VW Motorsport által kifejezetten erre a célra megépített versenyautó, az I.D. R Pikes Peak Romain Dumas francia versenypilótával a kormánykerék mögött. A siker szinte előre elkönyvelhető volt: a német gyártó 500 kW teljesítményű tisztán elektromos járműve már a pénteki kvalifikáción könnyedén megszerezte az első helyet, majd pedig már élesben az utána következő két versenypilóta eredményei láttán vált egyértelművé, hogy a Volkswagen nemcsak megdöntötte mind az elektromos kategóriában Rhys Millen által felállított 8:57:118-as rekordot, mind a Sébastien Loeb által elért mindenkori 8:13:878-as legjobb időt hagyományos meghajtású Peugeot 208-asával, de az egész mostani mezőnyben nem lesz senki, aki veszélyeztetné a győzelmét. A francia versenyzőnek végül 7 perc és 57,148 másodperc alatt sikerült teljesíteni a közel 20 kilométer hosszú, 156 kanyarral megtűzdelt, a „Fellegekbe tartó verseny”, vagy az „Ördög játszótere” néven is emlegetett hegyi futamot, ezzel ő az egyetlen, aki 8 perces időn belülre került. A második helyezett az olasz Simone Faggioli lett, aki 2018-as Norma M20 SF PKP járművével 8 perc 37,230 másodperces sprintet futott, majd a svájci Fabien Bouduban 9:28:254-es idejére majdnem egy másodpercet ráverve az amerikai Peter Cunningham futott be harmadikként egy Acura TLX GT-vel a majdnem 9 és fél percig tartó kocsikázás után. A Volkswagen I.D. R Pikes Peak egyébként nem csak a teljes sprintidőt tekintve volt sokkal, de sokkal – majdnem 43 másodperccel – gyorsabb ellenfeleinél, de a szakaszonkénti részidők is tökéletesen rávilágítanak a villanyautók azon előnyére, hogy nincs szükségük oxigén elégetésére a működéshez, így 4300 méter magasan, rendkívül ritka levegő mellett is pont úgy funkcionálnak, mint a hegy legalján. Igaz Romain Dumas már az alacsonyabban fekvő két etapon is jobb volt mindenkinél, az igazi különbségek a felhők közelében fedték fel magukat, ahol a belső égésű motorral hajtott versenygépeknek esélyük sem volt tartani a lépést a villanyos Volkswagennel. Ha igazán gúnyosak szeretnénk lenni, akkor megmosolyoghatnánk az egyik amerikai pilóta által vezetett McLaren 12C 9:52:748-as idejét is, ugyanis a brit versenyautó-gyártó gyakorta hangoztatja, hogy a jelenlegi technológia még nem teszi lehetővé, hogy a villanyautók alkalmasak legyenek a versenyzésre, erre most pont jött egy villanyos sportkocsi, és helyben hagyott minden füstös járgányt a Pikes Peak futamon. https://twitter.com/i/status/1010961838815809536 Természetesen az ünneplés és a felvágás nem maradhat el a Volkswagen részéről, így arra sem kellett sokat várni, hogy a gyártó hivatalos honlapján megjelenjen a sajtókiadvány a történelmi sikerről. Bár a német vállalatot okkal kritizálhatjuk az elektromos közlekedés terén nyújtott eddigi teljesítménye miatt, ami az elmúlt években gyakorlatilag az I.D. család koncepcióinak mutogatásában ki is merült, a villanyautó-széria legsportosabb tagja, és egyben a Volkswagen visszatérése a versenysporthoz legalább nem csak egy tanulmány maradt, hanem valami olyat sikerült elérnie, amire tényleg büszke lehet a Volkswagen. Egy ilyen reklám nem csak az amerikai piacon jön jól a németeknek, hanem a dízelbotrány közepette egyfajta jelzésként is felér a hatóságok számára, hogy a fogyasztási adatok hamisítgatása mellett azért a villanymeghajtásra is szenteltek némi időt. A Volkswagen hozzátette azt is, hogy az új rekord felállítása mellett az I.D. R Pikes Peak megépítésének célja a villanyautó-fejlesztésben szerzett tapasztalatok és jártasság mélyítése is volt, ami remekül fog jönni az I.D. széria többi tagjának megalkotásakor. A hegyi futamra küldött jármű esetében például kiemelt szempont volt a villámtöltés lehetősége, ugyanis abban az esetben, ha a futamot valamiért felfüggesztik, akkor az autót maximum 20 perc alatt teljesen újra kellett volna tölteni. Fontos volt továbbá az aerodinamika ismerete is, amely a ritka légkörben teljesen másképp működik a megszokottól, valamint a kellően alacsony tömeg elérése, ami nem volt egyszerű munka az akkumulátorok miatt, de mégis sikerült 1100 kilogramm alá menniük a mérnököknek. Dr. Frank Welsch, a Volkswagen igazgatótanácsának technikai fejlesztésekért felelős tagja így kommentálta a gyártó sikerét: „Az I.D. R Pikes Peak a Volkswagen I.D. családjának sportos előfutára. A mai napon szemtanúi lehettünk annak, hogy e technológia mire képes. A Volkswagen valamennyi alkalmazottja nagyon büszke lehet a mai eredményekre. Teljes szívemből gratulálok a csapatnak. A kiemelkedő mérnöki teljesítmény, az elkötelezettség, és a szenvedély kombinációjával a csapatnak sikerült mindössze 8 hónap alatt megalkotnia egy fantasztikus versenyautót. Az I.D. R Pikes Peak most felállította a történelem leggyorsabb idejét ezen a hegyi futamon, ami több mint 100 évre nyúlik vissza – ez borzasztó fontos az elektromobilitás számára.” 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!