PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCcsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTAvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtNjUweDMwMC0zLmpwZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTAvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtMTMwMHg2MDAtMy5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEwL29wZWwtYXN0cmEtc3QtMjQwNDMwLTEzMDB4NjAwLTMuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT48SU1HIFNSQz0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL19bVElNRVNUQU1QXS9yZWRvdC5naWY/aWQ9YlEwd1JJYm9pNGZlUThkbFhvZ1F4WmRTLkJrZ0ZwaTFNRWlrajJ1Y2VrMy5mNy9mYXN0aWQ9a25hamhrbm5ob2ZweXlpanVtcHhsbmhxZWhseC9zdHBhcmFtPXhrbWZpa2R1Z3gvbmM9MC9nZHByPTAvZ2Rwcl9jb25zZW50PSIgc3R5bGU9IndpZHRoOjFweCFpbXBvcnRhbnQ7IiAvPg== Alig kilenc hónap telt el, mióta a Volkswagen bejelentette a tisztán elektromos I.D. R Pikes Peak versenyautó megépítését azzal a szándékkal, hogy megdöntse a népszerű Pikes Peak International Hill Climb hegyi futam akkori rekordját az elektromos kategóriában. Mint utólag kiderült, a németek visszatérése a motorsport világába egy kitűnő döntés volt, ugyanis a versenyen a Romain Dumas által vezetett villanyautó nem csupán a korábbi években próbálkozó elektromos járművek eredményeit szárnyalta túl, hanem a mindenkori legjobb időt is könnyedén maga mögé taszította, ezzel a Volkswagen lett a coloradói futam új királya. Habár a Le Mans-i versenyautókra emlékeztető masinát kifejezetten erre a futamra fejlesztette a gyártója, elsöprő sikerén felbuzdulva a Volkswagen úgy döntött, hogy más versenyeken is próbára teszi az I.D sorozat legvadabb tagját, hiszen ha már ilyen jól sikerült az autó, miért ne állíthatna fel újabb rekordokat? Nem is kell sokat várnunk a versenyautó újabb szereplésére, és még csak egy óceánon sem kell átrepülnünk, ha látni szeretnénk a járművet, hiszen legközelebb az ikonikus goodwoodi pályán fogja megvillantani képességeit a Goodwoodi Sebességfesztiválon július 12. és 15. között Angliában. Az évente megrendezésre kerülő esemény ugyanis nem csupán egy egyszerű szabadtéri autókiállítás, ahol a legkülönlegesebb autócsodákkal fotózkodhatunk, hanem nevéhez hűen néhány járgány a versenyképességeiről is tanúbizonyságot tesz a közönség előtt, mint ahogy korábban már több elektromos autó is tette, többek között a Renault Zoe atletikus e-Sport Concept változata, vagy a Nissan BladeGlider. Az angliai versenypálya szakadékok és kiszámíthatatlan időjárás híján közel sem állítja olyan kihívás elé a versenypilótákat, mint az amerikai hegymászás, valamint a 9 kanyarral tarkított 1,86 kilométeres hossza sem ér a Pikes Peak 20 kilométeres, 156 kanyaros útvonalának közelébe, ám mégis egy remek lehetőség a Volkswagen számára, hogy európai közönség előtt is megmutassa, hogy elektromos hajtáslánccal is tud valami figyelemreméltót alkotni. Csakúgy, mint az Egyesült Államokban, a cél ismét az elektromos kategóriában felállított rekord megdöntése, ami Jonny Cocker nevéhez fűződik, aki a villanyos Lola-Drayson B12 69/EV volánja mögött ülve 47,34 másodperc alatt ért a célba, ám könnyen lehet, hogy Romain Dumas ezúttal sem hagy esélyt a hagyományos meghajtás számára, és a mindenkori rekordot is megdönti, ami 41,6 másodperc, a volt Formula 1-es pilóta, Nick Heidfeld 1999-es sprintje óta a McLaren-Mercedes MP4/13 Formula 1-es autójában. A goodwoodi versenyen mért leggyorsabb futamról videó is készült, melyből az is kiderül, hogy a Volkswagen I.D. R Pikes Peak ezen a pályán elveszíti azt az előnyét a benzines és dízeles autókkal szemben, hogy ritka levegő esetén is pont olyan jól funkcionál a motorja, mint alacsonyabb magasságon. Nehezebb dolga lesz tehát a francia pilótának, hiszen egy alig 2 kilométeres szakaszon kell 41 másodpercen belül maradnia, és egy Formula 1-es versenyautót megvernie. Romain Dumas a következőt fűzte hozzá az újabb verseny híréhez: „Nagyon várom már, hogy újra az I.D. R Pikes Peak volánja mögé ülhessek, ezúttal a Goodwoodi Sebességfesztiválon. A richmondi herceg birtokán rendezett verseny egy már hagyománnyá vált különleges esemény. A világ legjobb versenypilótái sorakoznak fel, legendás versenyautókban, remek hangulatot teremtve. Lehet, hogy az I.D. R Pikes Peak még nagyon fiatal, de a rekorddöntő futama a Pikes Peak versenyen már most élő legendává tette.” VW I.D. R Pikes Peak A Volkswagen versenyautójának rekordkísérlete nem az egyetlen különleges látnivaló az európaiak számára, itt fog ugyanis legelőször hivatalosan is bemutatkozni a Tesla Model 3, melynek ugyan a kiszállításai már javában tartanak az Egyesült Államokban, az öreg kontinens lakóinak még legalább 2019 elejéig várniuk kell, hogy kézhez kapják megrendelt villanyautójukat. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!