Régóta sejthető volt, hogy a Tesla harmadik gigagyárának – amely a nevadai és New York-i létesítmények után a legelső, ami az Egyesült Államok határain kívül épül – Kína fog otthont adni, és most végre a kaliforniai gyártó hivatalosan is megerősítette a tegnap reggel megjelenő kínai hírekre reagálva, hogy Elon Musk aláírta az együttműködési megállapodást a Gigafactory 3 megépítéséről Sanghajban. A Tesla szóvivői által kiadott közleményben olvasható információk szerint az építkezés valamikor a közeljövőben indul meg, és körülbelül két évet kell várni, hogy az első elektromos autók kiguruljanak a gyárból, majd pedig további két év szükséges ahhoz, hogy a Gigafactory 3 elérje a kitűzött 500 000 darabos gyártási számot évente. Ez alátámasztja Elon Musk korábbi állítását, miszerint a már meglévő két gyárral ellentétben minden jövőben épült Gigafactory elektromos járműveket és akkumulátorokat is fog termelni egyaránt. Az új gigagyár megépítésével egyben a Tesla lesz a legelső külföldi autógyártó az ország területén, amelynek az erre vonatkozó kínai törvények megváltozásának következtében nem szükséges partnerségi viszonyba lépni helyi gyártóval, ráadásul a Kínában történő termeléssel a Tesla a magas összegű importvámokat is kikerüli, amelyek komoly gátat szabtak a Model S és Model X eladásainak gyarapításában, így a vállalat hatalmas előnyre tehet szert a világ legnagyobb elektromos autó-piacán. A Tesla hivatalos megerősítése után a vezérigazgató külön is hozzáfűzött néhány sort az egyezményhez: „Sanghaj lesz a helyszíne a legelső Egyesült Államokon kívüli Gigafactory-nak, amely egy korszerű autógyár, és egyben a fenntarthatóság példaképe lesz. Reméljük, minél hamarabb elkészül. Lenyűgözött minket Sanghaj szépsége és energiája, és szeretnénk, ha gyárunk ehhez még többet hozzá tudna adni.” 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 A sanghaji népi kormány által kiadott sajtóanyagból továbbá az is kiderül, hogy a mintegy 23 millió fős megalopolisz történelmének legnagyobb külföldi befektetésű gyártási projektjéhez K+F tevékenység is fog kapcsolódni, ami tovább erősíti Sanghaj pozícióját a leginnovatívabb és legmodernebb autóipari gyártási centrumok között. Arról egyelőre nincs hír, hogy a Gigafactory 3 pontosan mekkora összegű beruházást jelent a Tesla számára, de a becslések szerint meghaladhatja a Disney sanghaji élményparkjának 5,5 milliárd dolláros értékét. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!