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 A világméretű dízelbotrány következtében az amerikai hatóságok, köztük az EPA és a CARB, egy kétmilliárd dollár értékű kompenzációra kötelezte a Volkswagent, mellyel az elektromos közlekedésre való átállást kell támogatnia a német autógyártónak. Az erre a célra létrehozott leányvállalat, az Electrify America egy országos jelentőségű töltőhálózat kiépítésére költi az összeg nagyobbik részét, azonban a megállapodás szerint oktatási tevékenységre is szükséges némi pénzt fordítania. Köztudott ugyanis, hogy az emberek többsége még mindig nincs tisztában a villanyautózással járó előnyökkel, sem azzal, hogy a kibocsátásmentes meghajtású járművek nem csak a jövő gépezetei, hanem már most is nagy számban jelen vannak a forgalomban lévő autók között. Ezért a Volkswagen egy villanyautókat népszerűsítő televíziós reklámmal próbálja felhívni a lakosság figyelmét a tiszta közlekedésre az Electrify America vállalatán keresztül, ami majd 2019 júniusában kerül adásba. Egy megfelelő időpontban elhelyezett közérthető és hatásos hirdetés jelentősen megkönnyítheti a villanyautók terjedését. https://youtu.be/KRgcJusf280 A Jetstones címet viselő, Kaliforniában forgatott tévéreklám egyébként két népszerű rajzfilmsorozat témájára épül – innen az elnevezés is: a kőkorszaki Flintstones családot állítja szembe a Jetsons futurisztikus világában élő karakterekkel. Az első jelenetben az elavult őskori gondolkodást jelképező narancssárga hagyományos Subaru Outback mellé felsorakozik a korszerű és jövő-biztos Chevy Bolt EV a piros lámpánál – természetesen mindkettőben a rajzfilmnek megfelelő karakterre maszkírozott sofőrrel – majd a villanyautó szépen hátra is hagyja a szennyező tragacsot. Ezután a narrátor elmondja, hogy az instant gyorsulással az elektromos autók vezetése kész élvezet, és ráadásul most megfizethetőbbek, mint valaha. A reklámban aztán felvillan a Hyundai IONIQ Electric, miközben az Electrify America egyik DC villámtöltőjén töltődik, a képsorokat pedig öt népszerű villanyautó zárja, amint elsuhannak a naplementébe: a reklám főszereplőjeként választott Chevy Bolt EV, a BMW i3, a Volkswagen e-Golf, a Honda Clarity Electric, és végül a Nissan LEAF. Ez azonban csak a töredéke annak a 46 konnektoros autómodellnek, ami az IHS Markit adatai szerint elérhető jelenleg az országban. A későbbiekben még ennél is egyszerűbb lesz autót választaniuk a vásárlás előtt állóknak: a legszerényebb becslések szerint is legalább 70 modell lesz kapható az Egyesült Államokban 2020-ban, öt évvel később pedig már 258 részben vagy teljesen elektromos modell közül kereshetik az igazit a vásárlók. A reklámmal párhuzamosan a Volkswagen elindította a Plug into the Present weboldalt, ahol az érdeklődők további információkat tudhatnak meg az elektromos autókról és a töltőkről. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!