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 Mostanra már hozzászokhattunk, hogy egy-egy helyszínen egyszerre akár 40-50 Tesla töltésére is van lehetőség a Supercharger berendezésekkel, ugyanis ilyen hatalmas, akár több megawattnyi hálózati terheléssel járó állomásból már három is épült Kína nagyvárosaiban. A kaliforniai autógyártó most ismét a távol-keleti ország felé fordult, hogy bővítse töltőhálózatát, ám ezúttal nem a Superchargerek száma gyarapodott, hanem a jóval alacsonyabb teljesítményű Destination Chargerekből épült egy jókora töltőállomás, mely 50 csatlakozóval várja a tölteni vágyó teslásokat, így ebből a töltőtípusból ez a legnagyobb állomás, amit a vállalat eddig épített. A Tesla Wall Connector töltői Hongkongban, az FT Life Tower-hez tartozó kétszintes parkolóházban találtak otthonra Kowloon Bay-ben, ahol mintegy 10 óra alatt telítik meg a villanyautók akkumulátorait elektromossággal. A töltés teljesen ingyenes, mindössze a parkolásért kell 3,59 dollárt fizetni óránként. Forrás: South China Morning Post Hongkong alig másfél évvel ezelőtt még a villanyautózás fellegvára volt, ahol az újonnan vásárolt elektromos autók több mint 80%-a a Tesla emblémáját viselte. A különleges közigazgatású megalopoliszt emiatt Elon Musk „az elektromos járművek világítótornyaként” jellemezte, ám a gyártó és a település közötti szoros kapcsolat egy pillanat alatt megszakadt, miután a német autógyártók arra panaszkodtak, hogy a kizárólag a tisztán villanyos gépjárműveket támogató, és a plug-in hibrideket (amiket a németek akartak eladni) kizáró támogatási rendszer igazságtalan, aminek következtében végül 2017 áprilisában minden kedvezményt megszüntettek a helyi döntéshozók. Várható volt, hogy az elektromos autók 50-80%-os árnövekedése nyomot hagy majd az eladásokon, de a piac hanyatlása még drasztikusabb volt, mint amire mindenki számított: 2017 áprilisa és 2018 márciusa között összesen 136 új villanyautó kelt el, szemben az egy évvel korábbi 5819 járművel, és a csapás persze a Teslának fájt a legjobban, a kaliforniaiak ugyanis a támogatás eltörlése előtti egyetlen hónapban 2939 autót adtak el a South China Morning Post adatai szerint, az azutáni 11 hónap alatt viszont összesen 40 darabot. A Tesla szóvivője reményeit fejezte ki aziránt, hogy a hongkongi döntéshozók újragondolják a villanyautós támogatásokat, de akárhogyan is döntenek az elektromos közlekedés ösztönzésének jövőjéről, a Tesla továbbra is folytatni fogja a töltőinfrastruktúra bővítését a városban. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!