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 Na ez nem volt bekalkulálva. Ma (itthoni idő szerint) éjfél után pár perccel a Tesla kihozott egy új konfigurációt a Model 3-ból: megszületett a Mid Range (MR), azaz közepes hatótávú aksi. És itt nem álltak meg a változások, kicsit át is mixelték a kínálatot. Fél úton Kétség kívül a leglátványosabb újdonság az új akkumulátor opció. A már 100 ezer darabban legyártott Long Range (LR) és a 4-6 hónap múlva érkező Short Range (SR), tehát a nagy és kis hatótávú verzió között mindig is elég nagy szakadék volt árban. Nettó 9 ezer dollárt, azaz nagyjából nettó 2,5 millió forintot kellett leszurkolni a 150 km extra hatótávért. Most azonban akinek már a fájdalomküszöbén túl volt a felár, kapott egy köztes lehetőséget. Forrás: Tesla Nézzük pontosan mit is jelent az új MR aksi. Nos a cellák darabszámát még nem tudjuk, de nettó 5 ezer dollárért, azaz 1,4 millió forint felárért az alap 350 kilométeres hatótávra kapunk még majd 70-et, így közel 420 kilométerre emelve a megtehető távolságot. Így most már 4 verzió van a Model 3-ból: Az adatok forrása: Tesla Itt a piros… drága a piros A Teslánál nem ritka, hogy a kereslet függvényében átmixelik kicsit a kötelező és választható extrákat, a kínált opciók számát és verziókénti elérhetőségét, illetve természetesen ezek árait. Főleg a gyártás elején sok a kötelező párosítás, azután később fokozatosan jelennek meg új lehetőségek, mint például a fehér ülések, a nagyobb kerekek, vagy a Model X esetében behozott lehajtható középső üléssor, de a megkötésekre jó példa a jelenleg kötelezően választható Prémium Csomag is. Forrás: Tesla Már a Model 3-nál is volt azonban pár változtatás az elmúlt egy évben. Így például jelentősen szűkült a kínált színek száma (most már csak 5 van) és bizonyos árnyalatok sokkal drágábbak lettek. Ennek elég prózai oka volt: jelenleg 1 db festőüzemük van és ebben készül az összes S, X és 3. Az autókat csoportokban, színenként festik, a ritkábban rendelt verzióknál pedig gazdaságtalanabb az egész üzem leállítása és a festékek cseréje. Ha pedig egy árnyalatot különösen nehéz előállítani, még drágább lesz – így ment fel a piros Teslák ára még 1000 dollárral az elmúlt hónapok során. Ezekben a dolgokban látszik igazán, hogy még mindig milyen pici hal a Tesla. A mostani változtatással ismét csavartak egyet, így például a legnagyobb aksihoz már kötelezően jár az összkerékhajtás, míg az új közepeshez (és valószínűleg a majdani alap verzióhoz) nem is választható. Az alábbiakban összefoglaltuk a jelenleg rendelhető főbb opciókat: SR = Short Range, MR = Mid Range, LR = Long Range, LR P = Long Range Performance; *Jelenleg kötelező opció. Forrás: Tesla Ami még tisztázásra szorul A fentiek szerint az alap SR verzió 4-6 hónap múlva jön (Amerikában). Elvileg ehhez nem lesz kötelező a Premium Package (legfeljebb eleinte, a rendelések rangsorolása végett), viszont választható lesz majd az összkerékhajtás. Ez utóbbi most kérdésessé vált, mivel az MR verziónál nem opció. Az MR verziónál tehát kérdés, később választható lesz-e majd az összkerékhajtás, illetve lehet-e majd prémium csomag nélkül is rendleni. A Model S és X jelenleg minden verziójához kötelező ez a csomag, ami ugyan emeli a szolgáltatások színvonalát, de valljuk be, egyben bújtatott áremelés is volt. (Megtehették, mert a gyártás így is maximumon pörög). Ugyanakkor szinte biztos, hogy a nagyobb aksis verzió most már marad összkerékhajtással, mivel már korábban jelezték, hogy rendkívül magas volt az ezt választók aránya. Amíg kereslet csökkenést ez nem okoz, addig a gyártás egyszerűsítése (és a profit maximalizálása) végett, valószínűleg marad így. Legalábbis Amerikában. Végül még egy furcsaságot le kell majd tisztázni. Az Autopilot most is megmaradt választható extrának, de a majdani teljes önvezetés (FSD) opció eltűnt a Model 3 rendelési oldaláról. Kérdés, hogy ezek után majd csak az autó képernyőjéről utólag rendelhető extra lesz-e (és ha igen akkor milyen áron), vagy esetleg beépítették az alap Autopilot árába (nem valószínű). Tehát jelenleg Tehát jelenleg a következő verziók kaphatók az Egyesült Államokban és Kanadában: (Alap SR verzió 4-6 hónap múlva: nettó $35.000 / ~10 millió Ft) Az új Mid Range, 420 kilométeres verzió hátsókerék hajtással és prémium csomaggal: nettó $45.000 (~13 millió Ft) Long Range 500 kilométeres verzió összkerékhajtással és prémium csomaggal: nettó $54.000 (~15 millió Ft) Long Range Performance verzió összkerékhajtással és prémium csomaggal: nettó $64.000 (~18 millió Ft) 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!