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 Rendkívül érdekes bejelentéssel borzolta fel a kedélyeket Elon Musk a Tesla első embere úton hazafelé Kínából. Musk egyébként a sanghaji Gigafactory 3 alapkőletétele után tegnap még találkozott Li Keqianggal, a Kínai Népköztársaság miniszterelnökével, ma, budapesti idő szerint hajnali fél 1 körül viszont már a cég zászlóshajóival a Model S-sel és X-szel kapcsolatban tett egy meglepő bejelentést: megszűnik a 75-ös akkumulátor. Amit eddig tudunk Túl sok háttér információnk nincs, találgatni pedig majd inkább lejjebb fogunk, most nézzük mi az ami biztos. Starting on Monday, Tesla will no longer be taking orders for the 75 kWh version of the Model S & X. If you’d like that version, please order by Sunday night at https://t.co/46TXqRJ3C1 — Elon Musk (@elonmusk) January 9, 2019 A fenti szűkszavú üzenetből annyi derül ki, hogy most vasárnap lehet majd utoljára rendelést leadni a a 75 kWh-ás akkumulátorral szerelt Model S és X típusokra. Valószínű, hogy azért raktáron még lesz pár autó, így akinek jó az ami készleten van, még egy pár hétig talál magának ilyet. Után, egyelőre, csak a 100-as aksi lesz. Def not — Elon Musk (@elonmusk) January 9, 2019 Egy kérdésre Musk cáfolta, hogy az S és X típusok kivezetésre készülnének – miért is tennék, hiszen évek óta a maximális éves 100 ezres darabszámmal pörög a gyártósor, ami pont duplája az eredeti terveiknek. Yes — Elon Musk (@elonmusk) January 9, 2019 Szintén egy Twitteres kérdésre válaszul Musk azt is elárulta, hogy a Model 3-hoz hasonlóan mostantól az S és az X sem az akkumulátor teljesítményével lesz megnevezve, hanem a rövid/közepes/nagy hatótávú megjelöléseket használják majd. Az átlagfelhasználó számára ez talán egyszerűbb, de azért remélhetőleg nem lesz hét pecsétes titok, mekkora aksi van az autónkban. A kis Tesla esetében sokáig csak találgattunk és csak a hivatalos amerikai hatósági dokumentáció árulta el a tényleges méretet. OK, de miért? A kérdés logikus, a válasz viszont több fajta is lehet. Az első opció az, hogy távolítani akarják egymástól a 3/Y platformot és a nagyobbik S/X testvéreket. Magyarul levegőt akarnak adni a Model 3 és SUV testvére drágább verzióinak. Biztosan lesznek majd olyan szalagcímek amik szerint a Model 3 megölte az olcsóbb S/X eladásokat. A gond ezzel az elmélettel csak az, hogy nettó hülyeség. Egyrészt ott, ahol van részletes adatunk – lásd Norvégia – abszolút egyértelmű, hogy az eladások döntő többségét a kisebbik akkus, olcsóbb verziók teszik ki. A cég 2016 nyarán mutatta be a jelenleg is kapható 75-ös és 100-as verziókat és a Tesla legnagyobb európai piacán ma több mint 7000 fut a kisebbik akkumulátorral felszerelt Model S-ből, míg kevesebb mint 1200 a nagyobbikból. Model X-nél kicsit jobb az arány, 5800/3200 a nagy akkumulátor javára, mivel ennél a nehezebb, nagyobb autónál a kis aksi hatótávja sokaknak már a fájdalomküszöb alatt volt. A Model Y pedig még vagy 1-1,5 évre van, tehát még ha a Long Range Model 3 fel is szívná az olcsóbbik S-ek piacát (ennyit nem fog…) az X eladásait akkor is a harmadára csökkentené a lépés. Szerintem sokkal logikusabb az, hogy a Tesla ismét szintet akar lépni és új akkumulátor opciókat kapunk a következő pár héten belül. Az egyik lehetőség, hogy mostantól a 100-as lesz a belépő szint és kapunk egy 120 kWh körüli csúcsverziót. Ez akár egy burkolt áremeléssel is járhat, tehát a 100-as ugyan olcsóbb lesz mint most, de nem megy le teljesen az eddigi 75-ös árszintjére. Ezzel picit tágítanák a legdrágább Model 3-ak piacát is, mert nagyobb lenne a rés a két autó között. A másik opció, és talán ez még valószínűbb, hogy hamarosan kapunk egy 85-90 kWh körüli új belépő modellt, a 100-as aksit pedig egy 110-120 közötti verzió váltja. Ez jobban beleillik a Tesla eddigi gyakorlatába. Tesla energiatároló egység 2170-es cellákból A korábbi nyilatkozatok szerint, a két nagyobb autó egyelőre marad a jól bevált 18650-es cellákon, azonban eddig azt hittük ezek elérték kapacitásuk felső határát, és ezen a platformon nagyobb akkumulátor már nem várható. Ha viszont a Tesla a jobb hűtés és a jövőbeli nagyobb töltési sebesség (Supercharger v3) kedvéért teljesen áttervezte az akkupakkot, akkor akár az elmúlt évek eredményeit felhasználva talán ki tud sajtolni még ennyit a régebbi formátumból. Ha ezzel a lépéssel egyben át is térnek a Model 3-nál használt 2170-es cellákra, akkor szabad a gazda, akár ezektől eltérő új aksi méreteket is kaphatunk. Ez csak azért kérdéses, mert Musk korábbi nyilatkozatai szerint ez az autók jelentős áttervezésével járna és a Gigafactory 1 teljes termelése is jelenleg le van kötve a Model 3 és az energia termékek (Powerwall, Powerpack) részére. Bár tudjuk, hogy a Panasonickal karöltve folyamatosan bővítik a gyártást. Egy biztos, Musk ismét bizonyította, hogy ért a marketinghez, mert most hetekig mindenki ezt fogja találgatni. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!