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 Sem a cellákat, sem az akkucsomagokat nem az LG Chem gyártja a Nissan számára, hanem a gyártó a saját amerikai és angliai létesítményében készíti az energiatároló egységeket a 40 kWh-s, és a 62 kWh-s akkuval felszerelt LEAF-hez egyaránt – erről adott ki közleményt a japán autógyártó, miután korábbi pletykákra építve sokan félreértették, honnan is jönnek a lítium-ionos aksik. A Nissan emellett egy videót is közzétett arról, hogyan készülnek az amerikai kontinensre szánt villanyautók akkumulátorai az Automotive Energy Supply Corporation (AESC) Tennessee állambeli gyárában, melyet ugyan tavaly augusztusban a kínai Envision Groupnak eladott a Nissan, de 25%-ban még mindig hozzá tartozik: Az európai kontinensen limitált darabszámban elérhető Nissan LEAF 3.ZERO e+ változat egy jelentős fejlesztést hozott az akkumulátor felépítését illetően, aminek köszönhetően a Nissan úgy tudta 62 kWh-ra növelni a kapacitást 40 kWh-ról, hogy közben az akkupakk mérete csupán egy hajszálnyival lett nagyobb. „Az energia-sűrűség 25%-os növelése és az akkukapacitás emelése mellett is majdnem ugyanaz a méret és konfiguráció jellemzi a LEAF e+ akkucsomagját, mint az alapmodell aksiját. Egy 5 milliméteres magasság-növekedésen kívül (16 colos kerekek) az autó külső és belső dimenziói változatlanok” – foglalta össze a Nissan. Ez pedig az akkupakkot felépítő modulok jobban átgondolt elrendezésével valósulhatott meg: egyrészt egy újfajta lézeres hegesztési módszernek köszönhetően a laminált típusú cellákat tömörítő egységek kompaktabbá váltak, másrészt pedig a korábbi megoldással ellentétben, miszerint minden modul ugyanakkora, a 62 kWh-s akkupakkban három különböző méretű modul található, melyek eltérő számú cellának adnak otthont. Innentől kezdve pedig nincs más dolguk a mérnököknek, mint a lehető legjobb helygazdálkodással kihasználni a rendelkezésre álló területet. A leírtak megértésében az alábbi ábra segít bennünket. A végeredmény pedig 364, illetve 385 kilométeres hatótáv az amerikai EPA és az európai WLTP szerint. Folyadékhűtés továbbra sincs az aksiban, a 8 éves/ 160 000 kilométeres garancia azonban a 3.ZERO LEAF-ekre is adott. Részletesebb információkat és hazai árakat a Nissan villanyautójához az előző cikkünkben találhatnak az olvasók. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!