Nem kellett sokat várni, hogy a múlt héten bejelentett legelső tisztán elektromos meghajtású Cadillacről felkerüljenek az internetre az első hivatalos képek, a General Motorshoz tartozó luxusmárka honlapján ugyanis tegnap délután óta látható az egyelőre ismeretlen elnevezésű kibocsátásmentes crossover. Az autóról jelen pillanatban annyit lehet tudni, hogy legelsőként használja majd a vállalat BEV3 padlólemezét, ami rugalmasságot biztosít a különböző típusú és konfigurációjú későbbi elektromos modellek fejlesztéséhez. Ami a formatervezést illeti, a dizájnerek látszólag nem fektettek túl sok energiát az aerodinamika csiszolásába, ami az elérhető hatótáv egyik fontos meghatározója, de a stílus nem különbözik sokkal a gyártótól már megszokottól, ami talán a legkritikusabb szempont, amikor egy ennyire kultikus amerikai autómárka tisztán villanyos modellt szeretne bevezetni a kínálatba. Részletes specifikációkat későbbre ígér a Cadillac, de a villanyautó megjelenése nem hivatalos források szerint csak 2021 környékén esedékes. Ahogy mi is megírtuk, a General Motors nagyszabású elektromobilitási tervek lebonyolítását bízta a Cadillac márkára, ami vegyes reakciókat váltott ki a villanyautós közösségből. A prémium autóiról ismert gyártó eddig csupán plug-in hibridekkel próbálkozott, melyek nem bizonyultak kellően népszerűnek. Többen úgy vélik, hogy a General Motors irányváltását az elektromos közlekedés felé nem a 117 éves történelemmel rendelkező Cadillacnek kellene levezényelnie, hanem egy tiszta lappal induló új márkának, hiszen félő, hogy a villanyautók nem kapnak majd elég hangsúlyt a benzines luxusautók mellett. Az egyelőre kérdéses, hogy a General Motors egész pontosan milyen elektromos offenzívával fogja a márkát a technológiai innováció élére állítani, de sajnos szennyező járműveknek továbbra is bőven lesz helyük a kínálatban: épp most hullt le a lepel az új XT6-os crossoverről, és az Escalade sikermodell is kap egy új változatot. Valamelyest bizakodásra ad okot viszont az, hogy a GM múlt héten már nem csak elektromos autókról, hanem nyereséges elektromos autókról beszélt, így talán végre nagyobb hangsúlyt kap a villanyos Cadillac modellek értékesítése is.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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!