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 Az utakon lévő elektromos autók számának folyamatos növekedése miatt még az olyan jól kiépített töltőhálózatok forgalmasabb állomásain is előfordulnak hosszú várakozási idők, mint a Tesláé. Ez gyakran abból adódik, hogy az autósok még akkor is a töltőn hagyják kocsijukat, miután az már elérte a 100%-os töltöttséget. Az ilyen esetekre vezette be 2016 decemberében a Tesla azt a megoldást, hogy akik 5 perccel a töltési procedúra vége után sem állnak el a Superchargertől, és az állomások legalább fele foglalt, azoknak percenként 40 centet kell fizetniük a töltés díján felül. Mivel továbbra is nagy számban akadtak olyanok, akikben felülkerekedett a lustaság, és inkább kifizették a többletköltséget, a vállalat tavaly szeptemberben megemelte az üresjáratok árát. Ennek ellenére még mindig találni olyan helyszíneket, ahol a stratégiai elhelyezkedés következtében – különösen ünnepekkor – hosszú sorok alakulnak ki a Superchargerek előtt. Ezt a Tesla most egy szoftverfrissítéssel orvosolja: néhány villámtöltő csak 80%-os töltöttségig engedi az elektromosságot a villanyautókba, ezzel csökkentve a töltés idejét – tudta meg az Electrek hírportál a vállalat alkalmazottainak kiküldött értesítőből. A korlátozás a legforgalmasabb helyszíneket érinti, egész pontosan az Egyesült Államokban épített Supercharger-állomások 17 százalékát, ám nem ugyanolyan mértékben: a töltőállomások 8%-án minden nap, napi 24 órában érvényben lesz, míg a többin csak nemzeti ünnepekkor, vagy a közelben megrendezett nagyobb események idején áll le a töltés 80%-os SoC-nál. Hogy pontosan melyik állomásokon kell erre számítani, arról a töltőkhöz érve a Teslák küldenek értesítést. A kaliforniai autógyártó úgy számol, hogy ez az intézkedés a 150 kW-ra növelt teljesítménnyel, és a nemrég megjelent On-Route Battery Warmup funkcióval együtt körülbelül 34%-kal növeli a legforgalmasabb állomások áteresztőképességét, egy jobb és hatékonyabb töltési szolgáltatást eredményezve az ügyfeleknek. Habár 80% fölött jelentősen lelassul a töltés, és egyébként sem tesz túl jót az akkumulátor egészségének, előfordulhatnak olyan helyzetek, amikor igenis szükség van arra a plusz 20%-ra. A Tesla ezért hagyott egy kiskaput az új rendszerben: ha a nagy távolságra induló autósok előre megtervezik útjukat a Tesla navigációjában, és az egy ilyen állomáshoz irányítja őket, akkor ők korlátozás nélkül felvehetik a szükséges energiamennyiséget ahhoz, hogy folytassák az utazást. Ha az adott töltő az útvonalterv vége, akkor ez nem fog működni. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!