A tervezett júniusi időpontnál egy kicsivel korábban mutatkozott be az Opel Corsa tisztán elektromos változata, miután egy francia hírportál már szerdán kiszivárogtatta a villanyautót ábrázoló hivatalos képeket. Így aztán a hatodik generációs Corsa megújult dizájnja már senkinek nem okoz meglepetést, ám az elektromos hajtáslánc adatainak megismerésére mostanáig várnunk kellett. Az Opel a legnépszerűbb modelljét választotta arra a feladatra, hogy a villanymeghajtású közlekedést hétköznapivá, és mindenki számára elérhetővé tegye: a Corsa már 1982 óta van jelen az autópiacon, s ezalatt a 37 év alatt több mint 13,6 millió darab készült belőle. Ezek ugyan sajnos még szennyezték a városaink levegőjét, ám a zéró emissziós változat legalább már egy olyan fogyasztói körbe érkezik, ahol a típus hírneve garantált. Az új generáció dimenziói némelyest változtak az elődhöz képest, így például egy 48 milliméterrel alacsonyabb magasság, és egy 28 milliméterrel lentebb helyezett üléspozíció teszi sportosabbá a 4,06 méter hosszú járművet. A Corsa-e karosszériája egy 100 kW (136 lóerő) teljesítményű villanymotort rejt, ami a 260 Nm instant nyomatékkal álló helyzetből 8,1 másodperc alatt pörgeti fel a kocsit 100 km/h-s tempóra. Az aksi 50 kWh energiát tud eltárolni, ami WLTP-ben mérve körülbelül 330 kilométeres hatótávot jelent. Gyorstöltéssel 30 perc szükséges a 80%-ra való feltöltéshez, és nyolc év garancia védi az autóst az akkumulátor megibásodása esetén. A személyre szabott energiagazdálkodási lehetőségeket három vezetési mód, a Normal, Eco, és a Sport biztosítja, értelemszerűen az utóbbit kell választanunk, ha nem okoz problémát a magasabb fogyasztás, Eco módban pedig akkor érdemes autózni, ha semmiképp sem akarunk útba ejteni egy töltőállomást. Ha épp nem a volán mögött ülünk, az aksiról és a töltés állapotáról a myOpel applikáció nyújt információt. A Corsa-e megkapja azt az IntelliLux LED® elnevezésű mátrix fényszórót, amelyet eddig még a kisautók szegmensében nem épített be járműveibe az Opel. Az adaptív LED-lámpák a magas felbontású elülső kamera segítségével folyamatosan a fényviszonyokhoz igazítják a világítást, ezzel egyszerűbbé és biztonságosabbá téve a vezetést. A rendelés néhány héten belül, várhatóan a premier eredetileg tervezett napján, június 4-én indul, először az elektromos változatra, majd később a dízeles és benzines meghajtásúra. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!