Közeleg a 43kW AC töltés vége

A portugál Efacec cég tegnap Franciaországban bemutatta a QC45 típusú 3 szabványt támogató villámtöltőjének második generációját. A gyártónak világszerte már közel 4000 töltője működik. Az új 2. generációs berendezés fontos és említésre méltó változása, hogy az új töltőn már opcionálisan sem rendelhető a lengőkábeles 43 kW AC töltő ág, helyette 22 kW AC Type2 aljzatot kap a berendezés.

Efacec QC45 2. generációs 3 szabványos villámtöltő

Érthető a döntés, talán egyetlen típus, ami képes  43 kW AC töltésre a Renault Zoe, annak is csak bizonyos felszereltségei voltak alkalmasak 22 kW-nál nagyobb teljesítményű AC töltésre. Új autóként talán már raktárkészletről sem kapható a gyorsabban tölthető változat, tudomásom szerint a kifutó modellből már csak az R110, azaz a maximum 22 kW-al tölthető változatból van raktáron néhány példány. A remélhetőleg még idén megjelenő új Zoe pedig CCS Combo DC töltőt kap a 43 kW AC töltés helyett.

A Zoésok számára fontos változáson kívül az új töltő új kezelőfelületet kapott, amely kényelmesebben kezelhető és áttekinthetőbb, jobban elkülönülnek az egyes töltőkarokhoz tartozó menüpontok, valamint a berendezés külső megjelenése is megújult.

EZT OLVASTAD MÁR?  Beüzemelték a budaörsi Ikea töltőit

Az Efacec QC45 2. generációs töltőjének legfontosabb jellemzői:

  • Gyorstöltés minden elektromos autó típussal
  • 0–80% töltés 30 perc alatt
  • Plug & play kialakítás
  • Maximum 50 kVA DC teljesítmény
  • Maximum 22 kVA AC teljesítmény
  • Több szabvány támogatása: CHAdeMO, CCS és Type2
  • Egyidejű DC és AC töltés
  • Színes TFT képernyő (opcionálisan érintésérzékeny)
  • Hálózati integráció (OCPP vagy saját protokoll)
  • Beépített kommunikáció (4G, LAN, Wi-Fi)
  • Opcionálisan kétféle kialakítás (felhasználói/üzleti kezelőfelület)

Elektromos autót használsz?