Régóta vártunk a pillanatra, hogy lehulljon a lepel a Porsche Taycan végleges változatáról, és ma délután egyszerre három helyszínen – Kanadában, Németországban, és Kínában – végre bemutatkozott a német prémium sportkocsi-gyártó legelső sorozatgyártásra szánt tisztán elektromos modellje. A livestream nem volt tökéletes, Oliver Blume vezérigazgató német beszédének keveredése az angol szinkrontolmáccsal kifejezetten zavaró volt, és szinte az egész közvetítés alatt problémák voltak a hanggal, mégis pozitív csalódás uralkodhatott el rajtunk a világpremier végén. Hogy miért? Mert a legnagyobb félelmünk, hogy a Mission E koncepción látott díjnyertes dizájnelemek túl csicsásak voltak ahhoz, hogy a gyártási változaton megjelenjenek, nem igazolódtak be. Persze ez nem jelenti azt, hogy nem történt változtatás a formaterven – talán a legszembetűnőbb, hogy a sportautó feneke kikerekedett, de ennek ellenére a Taycan pont annyira lenyűgöző, mint a tanulmányként épített elődje, és tökéletesen építi magába a 918 Spyder és a 919 Hybrid Le Mans-i versenyautó DNS-ét. Ráadásul a koncepció vonalait úgy sikerült komolyabb átdolgozás nélkül hagyni, hogy a légellenállási tényező mindössze 0,22 lett. Ízlések és pofonok, de a Taycan akár a legszebb Porsche címért is versenyezhetne. A specifikációk tekintetében nem hangzott el sok újdonság: ez lesz a legelső megvásárolható gépjármű 800 V-os akkurendszerrel, ami a töltés során jelent igazi előnyt a többi villanyautóval szemben. Sajnos a korábban hirdetett 350 kW-os töltésről nem esett szó, a sportkocsi egyelőre 270 kW-tal tud villámtöltődni. Ez sem kevés, sőt, 100 kilométernyi hatótáv akár 5 perc alatt betölthető az aksiba. A lítium-ion akkumulátor kapacitása 93,4 kWh, amivel a WLTP szerint 412 kilométert megy el egy töltéssel. AC hálózaton 11 kW áll rendelkezésünkre. A négyajtós gyönyörűség teljesítményadatai már jórészt ismertek a korábbi videókból: 260 km/h végsebesség, ami hosszabb ideig is fenntartható, 2,8 másodperces 0-100-as sprint, és 9,8 másodperces 0-200-as sprint. A csúcsteljesítmény 560 kW, amit egy kétsebességes váltó támogat. Ezek az adatok az élőben bemutatott Turbo S változatra igazak, a sima Turbo a sajtóanyag szerint egy kicsivel gyengébb: 500 kW teljesítmény, 3,2 másodperces 0-100-as gyorsulás, ám cserébe egy hajszállal több, 450 kilométernyi hatótáv. Ez a két változat a legerősebb Porsche E-Performance technológiát használja, és az egész modellpaletta legnagyobb tudású autói közé állnak be, míg az olcsóbb Taycan-variánsok később, de még ebben az évben várhatók.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 Belül egy központi 10,9 colos kijelzőt találunk, melyet az anyósülés irányába több opcionálisan választható képernyő szegélyez. Az infotainment rendszer az érintés mellett hangalapon is irányítható a Hey Porsche vezényszóra, ezáltal nagyban megcsappant a sokak által régimódinak vélt gombok és kapcsolók száma. Egy sportszedántól nem érdemes túl sok csomagteret várni (az majd inkább a Cross Turismo változat jellemzője lesz), a Taycanban mégis elég tekintélyes helyünk van pakolászni: 81 literrel gazdálkodhatunk az autó elejében, és 366 liter a hátsó csomagtartóban. A villany-Porsche újdonsága, hogy ez az első modell a kínálatban, mely egyáltalán nem használ bőrt az utastérben. A Porsche Taycan Turbo S és Turbo a bemutató óta rendelhető, az utóbbi 152 136 euróról, az előbbi pedig 185 456 euróról indul Németországban áfával együtt. Amint új információk állnak rendelkezésünkre az elektromos Porschéről, azonnal beszámolunk róla. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!