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 Tovább zöldül a magyarok körében a távolsági buszjárataival népszerű Flixbus flottája, ami hamarosan üzemanyagcellás járművekkel bővül – számolt be róla a Freudenberg Sealing Technologies, mely a FlixBus partnereként vesz részt a projektben. Az együttműködéshez hamarosan egy autóbuszgyártó is csatlakozik, ám a két cég egyelőre nem árult el neveket. Számos egyéb részlet nem ismert továbbá, többek között az, hogy mely városok között közlekednének a hidrogén által hajtott buszok, hol történne a töltésük, és mikor állnak először szolgálatba, az viszont kiderült, hogy a FlixBusnak konkrét elvárásai vannak a kibocsátásmentes járművekkel szemben: az üzemanyagcellás buszok teljesítmény-jellemzői, mint például a gyorsulás, semmiképp sem lehetnek rosszabbak, mint a jelenleg használatos, Euro IV szabványt teljesítő dízelbuszoké, legalább 500 kilométert meg kell tudniuk tenni egy utántöltéssel, ami nem vehet igénybe 20 percnél hosszabb időt. A hajtáslánc a tervek szerint házon belül készülne az FST üzemanyagcella-, és akkumulátor-technológiára is kiterjedő szakértelme segítségével, és lehetőség szerint a későbbiekben más járművekben, teherautókban, teherszállító hajókban, és vonatokban is megjelenhet, azaz akár a FlixTrains is kaphat a hidrogén-elektromos technológiából. Eleinte 30 busz szolgál majd tesztalanyként, melyek a rendszer teljesítményéről és megbízhatóságáról biztosítanak adatokat. A FlixBus Frankfurt-Mannheim járatán használt 100%-ban elektromos BYD C9 A FlixBus 2018 tavaszán kezdett először tisztán elektromos buszt alkalmazni a Párizs-Amiens közötti szakaszon, néhány hónappal később pedig Frankfurt és Mannheim között is megjelent a zéró lokális CO2-kibocsátású technológia. A körülbelül 160 és 85 kilométeres távolságot a villany-buszok könnyedén teljesítik, ám a FlixBus úgy érzi, hogy hosszabb utakra egyelőre a hidrogén a nyerő, így a két vállalat jelenleg a National Innovation Programme Hydrogen and Fuel Cell Technology program keretében próbál támogatást szerezni a projekthez. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!