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
auto
2024. 03. 19. kedd

Tovább zöldül a magyarok körében a távolsági buszjárataival népszerű Flixbus flottája, ami hamarosan üzemanyagcellás járművekkel bővül – számolt be róla a Freudenberg Sealing Technologies, mely a FlixBus partnereként vesz részt a projektben. Az együttműködéshez hamarosan egy autóbuszgyártó is csatlakozik, ám a két cég egyelőre nem árult el neveket. Számos egyéb részlet nem ismert továbbá, többek között az, hogy mely városok között közlekednének a hidrogén által hajtott buszok, hol történne a töltésük, és mikor állnak először szolgálatba, az viszont kiderült, hogy a FlixBusnak konkrét elvárásai vannak a kibocsátásmentes járművekkel szemben: az üzemanyagcellás buszok teljesítmény-jellemzői, mint például a gyorsulás, semmiképp sem lehetnek rosszabbak, mint a jelenleg használatos, Euro IV szabványt teljesítő dízelbuszoké, legalább 500 kilométert meg kell tudniuk tenni egy utántöltéssel, ami nem vehet igénybe 20 percnél hosszabb időt.

A hajtáslánc a tervek szerint házon belül készülne az FST üzemanyagcella-, és akkumulátor-technológiára is kiterjedő szakértelme segítségével, és lehetőség szerint a későbbiekben más járművekben, teherautókban, teherszállító hajókban, és vonatokban is megjelenhet, azaz akár a FlixTrains is kaphat a hidrogén-elektromos technológiából. Eleinte 30 busz szolgál majd tesztalanyként, melyek a rendszer teljesítményéről és megbízhatóságáról biztosítanak adatokat.

A FlixBus Frankfurt-Mannheim járatán használt 100%-ban elektromos BYD C9

A FlixBus 2018 tavaszán kezdett először tisztán elektromos buszt alkalmazni a Párizs-Amiens közötti szakaszon, néhány hónappal később pedig Frankfurt és Mannheim között is megjelent a zéró lokális CO2-kibocsátású technológia. A körülbelül 160 és 85 kilométeres távolságot a villany-buszok könnyedén teljesítik, ám a FlixBus úgy érzi, hogy hosszabb utakra egyelőre a hidrogén a nyerő, így a két vállalat jelenleg a National Innovation Programme Hydrogen and Fuel Cell Technology program keretében próbál támogatást szerezni a projekthez.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.