A Kia bemutatta az XCeed és a Ceed kombi konnektoros hibrid változatát

A Kia tegnap bemutatta az XCeed és Ceed Sportswagon új, konnektorból is tölthető (plug-in hibrid) változatát, melyek a kompakt családi autók szegmensében kínálnak tisztább üzemű közlekedési lehetőséget azoknak, akik egy tisztán elektromos autót még nem mernek megvásárolni. A két modell értékesítése 2020 elején indul az európai piacon.

Emilio Herrera, a Kia Motors Europe vezetője elmondta, hogy „2019 első félévében már minden hetedik Kia legalább részben elektromos hajtáslánccal talált gazdára, és ez az arány csak növekedhet.”

A Kia XCeed és Ceed Sportswagon plug-in hibrid modellek Szlovákiában, a Kia zsolnai gyárában készülnek majd. A Kia 7 év vagy 150 000 km garanciát kínál az autóra, amely természetesen a hibrid hajtásláncra és az akkumulátorra is vonatkozik.

Az új Kia XCeed és a Ceed Sportswagon plug-in hibridek hajtáslánca 8,9 kWh-s lítium-polimer szerkezetű akkucsomagból, 44,5 kW-os villanymotorból és egy 1,6 literes ‘Kappa’ sorozatú benzinmotorból áll. A rendszerteljesítmény 141 LE, a forgatónyomaték 265 Nm, ezzel a Ceed Sportswagon 10,8, az XCeed pedig 11,0 s alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára.

A hajtáslánchoz hatfokozatú duplakuplungos (6DCT) váltó tartozik. A regeneratív fékrendszernek köszönhetően a plug-in hibridek lassításkor töltik az akkumulátort, ezzel nem csak üzemanyagot takarítanak meg, de a fékeket is kímélik.

A két modell elektromos hatótávja kb. 60 km, amely a legtöbb európai autós számára elég a mindennapokra, így a benzinmotorra csak hosszú úton lesz szükség.

Ahogy a tisztán elektromos modellekben, úgy ebben a két típusban is megjelenik a Kia Virtual Engine Sound System nevű rendszere, amely jelzőhanggal figyelmezteti a gyalogosokat tisztán elektromos üzemmódban, alacsony sebességnél és tolatáskor is.

Egyedi formaelemek különböztetik meg mindkét modellt a benzines és dízel változattól. Mindkét autó megkapta az új, zárt tigrisorr hűtőmaszkot, ami önmagában is csökkenti a légellenállást, és a Sportswagon modelleken megjelenik az ‘eco plug-in’ felirat is. A töltőcsatlakozó mindkét modellen a bal első sárvédőn helyezkedik el. Alapfelszerelésként 16″ könnyűfém keréktárcsák járnak az autókhoz, a Ceed Sportswagonhoz 17-esek, az XCeedhez 18-asok is rendelhetők. A Ceed Sportswagon megkapja a GT-line modellek lökhárítóit, amelyekkel alacsonyabb a légellenállás, és sportosabb a megjelenés.

Mindkét modell műszerfalának tetején megtalálható a töltésjelző, amely mutatja, hogy az autó éppen töltődik-e, vagy már teljesen fel is töltődött, így a vezető azonnal, akár az autón kívülről is ellenőrizheti a töltöttségi szintet. Az autók alapfelszereltségként a Kia 8″ érintőképernyős infotainment rendszerét kapják, de extraként elérhető a 10,25″ változat navigációval és a Kia UVO Connect telematics rendszerével.

A navigációs rendszer segítségével a vezető láthatja a közelében vagy az úticéljához vezető útvonal mentén elérhető töltőállomásokat. Emellett a kijelzők természetesen információkat nyújtanak a hajtásláncról, mutatják az akkumulátor töltöttségét, a várható tisztán elektromos hatótávot és grafikonok jeleníthetők meg az aktuális energiafelhasználásról. A töltés időzíthető is, így egyes országokban kihasználható a csúcsidőn kívüli olcsóbb energiaár előnye. A kor elvárásainak megfelelően mindkét infotainment rendszer része az Apple CarPlay és az Android Auto is. A nagyobb képernyővel rendelkező navigációs rendszer Bluetooth multi-kapcsolódást is kínál, amelynek használatával két mobil készülék is összekapcsolható és használható az autóval.

Az autókba megrendelhető a Kia új, teljesen digitális 12,3″ Supervision műszeregysége is, ezzel egy magas felbontású 1920×720 pixeles Supervision képernyő helyettesíti a hagyományos műszereket.

A szellőző- és légkondicionáló rendszer Kia elektromos autóiban már megismert ‘Driver Only’ üzemmódjával az autó csak a vezetőhöz legközelebbi szellőzőnyílásokat működteti, ezzel csökkenti a rendszer energiafelhasználását, miközben a kívánt hőmérsékletet biztosítja a vezető számára. Ez nem csupán a szellőzőrendszerek lezárását jelenti, hanem a szellőzőventillátort is lekapcsolja a rendszer, így hatékonyan csökkenti az energiafelhasználást.

A Ceed-családot a kezdetektől úgy tervezték, hogy alkalmas legyen az új hibrid hajtásláncok befogadására is, így az új konnektoros hibrid hajtáslánc nem csökkenti az autó csomagterét. A 8,9 kWh kapacitású akkumulátor a 37 literes benzintartály mellett, a hátsó ülések alatt helyezkedik el. A Ceed Sportswagon plug-in hibridként is 437 literes csomagteret kínál, amely 1506 literre növelhető a hátsó ülések 40:20:40 arányú előredöntésével. A Kia XCeed plug-in hibridben a csomagtér 291 literes, amely 1243 literre növelhető az ülések ledöntésével. Mindkét autó tartalmaz a padló alatt külön tárolóhelyet a használaton kívüli töltőkábelnek.

Sokak számára fontos lehet, hogy mindkét modellhez elérhető lesz a „vontatás csomag”, ami azért különösen fontos, mert a legtöbb elektromos és konnektoros hibrid nem vontathat.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.