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 A Honda e megjelenése rengeteget változott a két évvel ezelőtt bemutatott Urban EV koncepcióhoz képest, ám egészen mostanáig kellett arra várnunk, hogy megbizonyosodhassunk, mi is lesz a végeredménye a hosszas fejlesztésnek. Aki arra számít, hogy a tervezők ismét csavartak egyet, és új formát rajzoltak a városi kisautónak, azok csalódni fognak: a Honda e majdnem pontosan ugyanúgy kerül tömeggyártásba, mint ahogyan Genfben is láthattuk márciusban, mindössze néhány apró részlet módosult. Az egyik ilyen az elülső hűtőrácson elhelyezett embléma, mely az európai szabályozás miatt elveszítette a megvilágítottságát, a másik pedig a Honda Design felirat, mely immáron nem tündököl az autó oldalán. A hagyományos visszapillantó-tükrök hiánya nem újdonság, ezt a Honda már májusban bejelentette, így csökkentve a légellenállást és a szélzajt. A kamerás megoldás már az Audi e-tronnál is választható, de a kisautók szegmensében elsőként alkalmazzák a japánok. Ilyen volt Genfben Ilyen lesz Frankfurtban Az utastér látszólag maradt a régi, ami egyáltalán nem baj, hiszen a dupla 12,3 colos LCD kijelzővel és a fa berakással egy meglehetősen látványos és egyedi műszerfalat alkotott a gyártó, ami sokkal szórakoztatóbbá teszi a városi dugókban töltött perceket. Nem maradtak ki az intelligens funkciók sem: az infotainment rendszert a hangunkkal is vezérelhetjük, mindössze annyi nyelvtudásra van szükségünk, hogy a Honda Personal Assistant megértsen minket. Természetesen okostelefonnal is összekapcsolható a kocsi, ebben a My Honda+ applikáció segíti majd a vásárlókat. A Honda végre bővebb információt is adott a hajtásláncról. A 35,5 kilowattórás akkupakk már ismert volt, most viszont kiderült, hogy ez a vállalat belső mérései szerint 220 kilométernyi hatótávot jelent. Ez nem sok egy 2019-es villanyautónak, ám aki kimondottan városi használatra keres elektromos járművet, annak nincs is szüksége többre. A Honda e kétféle, 100 illetve 113 kW motorteljesítménnyel lesz választható a 315 Nm mellett. A 0-100-as sprintnél nagyjából 8 másodperc körüli értékre számíthatunk. A töltési teljesítményt illetően nem adott konkrét számot a gyártó, de állítólag fél óra alatt 80%-ra telítődhet az akku. Az igazi kérdés már csak az, mennyire olcsón tudja kínálni a Honda ezt a retro kisautót. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!