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 Nem igazán lepődünk meg rajta, ha a norvégok a benzinkútjaik helyére elektromosautó-töltőket telepítenek, de amikor ugyanez az Egyesült Államokban történik, ahol Kalifornia államon kívül továbbra is erőteljesen háttérbe vannak szorítva a villanyautók, arra már nagyobb eséllyel kapjuk fel a fejünket. Míg azonban a Circle K egyetlen kútoszlopot áldozott be 4 darab villámtöltőért cserébe az észak-európai országban, addig az RS Automotives az egész üzemanyagtöltő-állomását elektromos töltőállomássá alakította a marylandi Takoma Parkban. Az 1958 óta működő szolgáltatóhoz tartozó átépített benzinkút tulajdonosa azzal magyarázta a radikális üzleti irányváltást, hogy elege lett az olajtársaságok által igazságtalanul meghatározott szerződésekből, melyek nem csupán korlátozzák a beszállítók számát, de egy bizonyos értékesítési kvóta el nem érése esetén a karbantartási támogatást is megszabdalja. Depeswar Doley, aki 1997 óta vezeti a marylandi állomást, végül a 17 éves lánya, és egy a közműveknek dolgozó ügyvezető javaslatára határozta el, hogy az Electric Vehicle Institute segítségét kéri. A Maryland Energy Administration becsatlakozásával a férfi egy összesen 786 000 dolláros támogatást kapott a projekt kivitelezéséhez. Forrás: Plugshare „Látható, hogy nincs túl sok elektromos autó az utakon errefelé, szóval nem várom, hogy egyik pillanatról a másikra meggazdagodjak, de ez egy nemes ügy, és jó a környezet számára” – mondta Depeswar, aki a hagyományos autósok számához képest viszonylag kevés potenciális ügyfél ellenére sem aggódik azon, hogy meg tud-e majd élni az új üzletből. Maryland államában több mint 20 700 elektromos meghajtású autó van regisztrálva, és egy villanyos modelleket működtető taxiszolgálat is jelen van – az igazi lehetőséget az jelenti, hogy a közel 17 ezer főt számláló Takoma Parkban mindössze három töltőállomás található az újat leszámítva, melyeket javarészt a taxik foglalnak el. Így a település nem tudta töltőkkel kiszolgálni a villanyautósokat, akiknek pedig mindenképpen tölteni kellett, hosszú sorban állásra számíthatott. Forrás: Plugshare Forrás: Plugshare A Plugsharen megosztott információk szerint az üzemanyagkutak helyére négy darab 200 kW-os CCS/CHAdeMO villámtöltő, és két 36 A-es AC töltőoszlop került, a benzinkút kialakítása pedig a sorban állás problémájára is megoldást nyújt. A töltés ideje alatt a sofőrök leülhetnek a kisboltban, ahol egy képernyőn a töltés folyamatát is nyomon követhetik. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!