Nem igazán lepődünk meg rajta, ha a norvégok a benzinkútjaik helyére elektromosautó-töltőket telepítenek, de amikor ugyanez az Egyesült Államokban történik, ahol Kalifornia államon kívül továbbra is erőteljesen háttérbe vannak szorítva a villanyautók, arra már nagyobb eséllyel kapjuk fel a fejünket. Míg azonban a Circle K egyetlen kútoszlopot áldozott be 4 darab villámtöltőért cserébe az észak-európai országban, addig az RS Automotives az egész üzemanyagtöltő-állomását elektromos töltőállomássá alakította a marylandi Takoma Parkban. Az 1958 óta működő szolgáltatóhoz tartozó átépített benzinkút tulajdonosa azzal magyarázta a radikális üzleti irányváltást, hogy elege lett az olajtársaságok által igazságtalanul meghatározott szerződésekből, melyek nem csupán korlátozzák a beszállítók számát, de egy bizonyos értékesítési kvóta el nem érése esetén a karbantartási támogatást is megszabdalja. Depeswar Doley, aki 1997 óta vezeti a marylandi állomást, végül a 17 éves lánya, és egy a közműveknek dolgozó ügyvezető javaslatára határozta el, hogy az Electric Vehicle Institute segítségét kéri. A Maryland Energy Administration becsatlakozásával a férfi egy összesen 786 000 dolláros támogatást kapott a projekt kivitelezéséhez.
„Látható, hogy nincs túl sok elektromos autó az utakon errefelé, szóval nem várom, hogy egyik pillanatról a másikra meggazdagodjak, de ez egy nemes ügy, és jó a környezet számára” – mondta Depeswar, aki a hagyományos autósok számához képest viszonylag kevés potenciális ügyfél ellenére sem aggódik azon, hogy meg tud-e majd élni az új üzletből. Maryland államában több mint 20 700 elektromos meghajtású autó van regisztrálva, és egy villanyos modelleket működtető taxiszolgálat is jelen van – az igazi lehetőséget az jelenti, hogy a közel 17 ezer főt számláló Takoma Parkban mindössze három töltőállomás található az újat leszámítva, melyeket javarészt a taxik foglalnak el. Így a település nem tudta töltőkkel kiszolgálni a villanyautósokat, akiknek pedig mindenképpen tölteni kellett, hosszú sorban állásra számíthatott.
A Plugsharen megosztott információk szerint az üzemanyagkutak helyére négy darab 200 kW-os CCS/CHAdeMO villámtöltő, és két 36 A-es AC töltőoszlop került, a benzinkút kialakítása pedig a sorban állás problémájára is megoldást nyújt. A töltés ideje alatt a sofőrök leülhetnek a kisboltban, ahol egy képernyőn a töltés folyamatát is nyomon követhetik.