A Volkswagen három új univerzális padlólemezzel készül a környezetbarát autózásra, az egyik a MEB, amelyre többek között az ID.3 is épül, a második a PPE, amit a Porsche és az Audi közösen fejleszt, melyre a prémium autók épülhetnek majd, a friss hírek szerint pedig a harmadik, MPE rövidítéssel jelölt elektromos platform üzemanyagcellával is használható lehet. Michael Jost nyilatkozata szerint az új platform a csoport minden márkájához használható lesz.
„A VW csoport egy moduláris e-mobilitási platformot fejleszt, amely a B szegmenstől felfelé minden márkánk számára használható lesz” – nyilatkozta Jost. A rugalmasság ezúttal nem csak az autók hosszát vagy szélességét jelenti, hanem érvényes a volumenre is, valamint az új platform prémium- és luxusautókhoz egyaránt felhasználható lesz.
Jost további meglepetéssel is szolgált, ugyanis elmondta, hogy az új platform üzemanyagcellával is kiegészíthető majd, pedig korábban, például a Frankfurti Autószalonon (IAA) tett nyilatkozatában Herbert Diess a Volkswagen ügyvezetője egyértelműen elutasította az üzemanyagcellát, nem csak annak magas szén-dioxid terhelése miatt, de azért is, mert a gyártása nem hatékony, így a belátható jövőben a technológia véleménye szerint nagyon drága marad .
Jost sem a közeli évekről beszélt az üzemanyagcellákkal kapcsolatban, azonban hosszú távon, a következő évtized végére várja azt, hogy a hidrogént használhatnak majd az elektromos meghajtású járművekben. Jost nem tette egyértelművé, hogyan illeszkedik a Modular Platform Electric (MPE) a VW eddigi platform-logikájához, azonban az Audi sosem vetette el egyértelműen az üzemanyagcellás terveket.