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
auto
2024. 04. 23. kedd

A Volkswagen három új univerzális padlólemezzel készül a környezetbarát autózásra, az egyik a MEB, amelyre többek között az ID.3 is épül, a második a PPE, amit a Porsche és az Audi közösen fejleszt, melyre a prémium autók épülhetnek majd, a friss hírek szerint pedig a harmadik, MPE rövidítéssel jelölt elektromos platform üzemanyagcellával is használható lehet. Michael Jost nyilatkozata szerint az új platform a csoport minden márkájához használható lesz.

A Volkswagen csoport MEB platformja

„A VW csoport egy moduláris e-mobilitási platformot fejleszt, amely a B szegmenstől felfelé minden márkánk számára használható lesz” – nyilatkozta Jost. A rugalmasság ezúttal nem csak az autók hosszát vagy szélességét jelenti, hanem érvényes a volumenre is, valamint az új platform prémium- és luxusautókhoz egyaránt felhasználható lesz.

Jost további meglepetéssel is szolgált, ugyanis elmondta, hogy az új platform üzemanyagcellával is kiegészíthető majd, pedig korábban, például a Frankfurti Autószalonon (IAA) tett nyilatkozatában Herbert Diess a Volkswagen ügyvezetője egyértelműen elutasította az üzemanyagcellát, nem csak annak magas szén-dioxid terhelése miatt, de azért is, mert a gyártása nem hatékony, így a belátható jövőben a technológia véleménye szerint nagyon drága marad .

Audi A7 Sportback h-tron quattro tüzelőanyag cellás energiatárolással 2016-ból

Jost sem a közeli évekről beszélt az üzemanyagcellákkal kapcsolatban, azonban hosszú távon, a következő évtized végére várja azt, hogy a hidrogént használhatnak majd az elektromos meghajtású járművekben. Jost nem tette egyértelművé, hogyan illeszkedik a Modular Platform Electric (MPE) a VW eddigi platform-logikájához, azonban az Audi sosem vetette el egyértelműen az üzemanyagcellás terveket.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.