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 Kaliforniában, a világ egyik leginkább elkötelezett villanyautós államában sem engedik, hogy tisztán a piac szabályozza az elektromos autók töltését. A közelmúltban kötelezték a szolgáltatókat a bankkártya elfogadására, most pedig az Electrek híre szerint betiltják a perc alapú számlázást. Az átállásra sem hagytak túlságosan hosszú időt a szolgáltatóknak, ugyanis a 2019 december 16-án elfogadott módosítás már 2020 január 1-től érvénybe lép. Magyarországon még nem kötelező a bankkártya elfogadás, indítható alkalmazással, RFID kártyával a töltés, és gyakori a perc vagy darab alapú számlázás A módosítás két legnagyobb vesztese az Electrify America és az EVgo szolgáltatók, akik jelenleg perc alapon számláznak. A módosítást azzal indokolták, hogy ezzel kívánják megvédeni a fogyasztókat attól, hogy meglepetés érje őket a töltés befejezésekor, ami kissé érdekes annak fényében, hogy a legtöbb villanyautós kevésbé van tisztában az autója akku kapacitásával és töltési sebességével, mint ahogy a percek múlását követni tudja. A szolgáltatók azzal érveltek a minisztérium tervezete ellen, hogy ők nem áramot adnak el, hanem töltési szolgáltatást nyújtanak, a minisztérium véleménye szerint azonban az áramot gépjármű üzemanyagnak kell tekinteni, amelynek mértékegysége kizárólag kWh és MJ lehet a vonatkozó BPC törvény 13400 paragrafus (a)(4) és (p) bekezdése értelmében. Az Electrek kérdésére a minisztérium elmondta, hogy kiegészítő díjakat továbbra is felszámolhatnak a szolgáltatók, például: csatlakozási díjat; várakozási díjat, ha a teljes töltöttség elérése után nem választják le az autót a töltőről, valamint parkolási díjat is, feltéve, hogy ezeket a díjakat már a töltés megkezdése előtt egyértelműen közlik a fogyasztóval. Kaliforniában a Tesla Superchargereket is fel kell szerelni kijelzővel A módosítási csomagnak másik eleme, hogy 2021-től a töltők kijelzőjén meg kell jeleníteni a töltő teljesítményét, a töltési díjat 1 kWh-ra vonatkozóan és az áttöltött mennyiséget is, azaz a kijelzőn a felhasználó folyamatosan nyomon követheti a töltési díjat. Ez a feltétel leginkább a Tesla Superchargerekre hátrányos, amelyeken jelenleg ugyan kWh az elszámolási egység, de az autósok csak az autóban ülve látják a töltés előrehaladását, a töltőoszlopokon nincs kijelző. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!