A VW ID.3 nevének leleplezése óta sejtjük, hogy a hármas szám azt jelenti, valahol a modellpaletta közepén kezdte a német márka az új villanyautóinak bemutatását. Most egy karácsonyi üdvözlőlappal lepte meg a wolfsburgi csapat a világ számos vezető autós újságíróját, amin egy az ID.3-nál kisebb autó sziluettjét sejtetik. Bye-bye Polo? Az ID.3. sikere kapcsán már többekben felmerült, hogy meglehet a 8-as az utolsó Golf generáció. Ha sikerül felpörgetniük a gyártást és a szoftverproblémák is megoldódnak, könnyen lehet, hogy a következő pár évben az ikonikus német középkategóriás kocsi fejére nő a villanyos testvér és akár a helyére is léphet a következő nagy modellváltás alkalmával. VW ID.Entry / ID.2 . Forrás: Autocar Hasonló lehet a helyzet az ID.Entry azaz az „ID sorozat belépő modellje” kódnéven fejlesztett autóval, amely külső méreteiben az e-up és a Polo közé érkezik majd, de belső terében utóbbinál nagyobb, akár 8-as Golf méretű is lehet – legalábbis a brit Autocar újságíróinak információi szerint. Az elmélet logikus, hiszen az ID.3 esetén is hasonló kategória tágítást/eltolódást figyelhettünk meg. Ha ráharapnak a vásárlók, könnyen a Polo babérjaira pályázhat majd az új villanyos kisautó. (Már ha lehet még egy 3,8 méteres kocsit „kisautónak” titulálni). MEB jóárasítva Az Entry, avagy várhatóan ID.2 néven jövőre debütáló tanulmányautó, 2022-ben kerülhet gyártásba körülbelül 7,8 millió forintnak megfelelő angol fontért. Ez persze a 20%-os brit áfával értendő, nálunk inkább 8,2 millió lehet az ára a magasabb áfával számolva. Az nem tisztázott a britek információi az ottani állami támogatással, vagy anélkül értendőek, de ismerve az itthoni e-up és sejtve a majdani ID.3 árakat, az összeg reálisnak tűnik, hiszen félúton van a két modell között. Ralf Brandstätter. Forrás: VW A németek az ár mérsékléséhez egyrészt áttervezték, egyszerűsítették a MEB platformot. Jelenleg úgy fest az ID.3-tól felfele kapják a modellek a jelenlegi drágább verziót a VW csoporton belül, de lesz egy olcsóbb megoldás ezektől lefelé, a kisebb, olcsóbb típusok részére. A másik költségcsökkentő az akkumulátor mérete lehet: a britek a VW COO-jára, Ralf Brandstätterre hivatkozva azt állítják, a kocsi 130-150 mérföld, azaz 210-240 kilométer hatótávval bír majd. Feltételezzük, hogy itt WLTP-re gondolnak. A cég napi működésért felelős vezető azt is megosztotta, hogy ez tudatos döntés, mivel városi, rövidebb utakra tervezett, második, harmadik autónak szánják a kocsit. Reméljük ezt még azért átgondolják, mert 2022-re, 8 millióért kicsit kevésnek tűnik ez a hatótáv és ha tényleg eljönnek a robotaxik, akkor kérdéses mennyire lesz még népszerű a „második, harmadik autó” kategória a városokban. A prototípust a tervek szerint jövő év második felében leplezik le. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!