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 2020 január elsején életbe lépett Európában az a szabályozás, amely a gyártók flottára vonatkoztatott széndioxid kibocsátását kiszámítva komoly büntetést szab ki a 95 gram/km érték túllépése esetén. A témát alábbi cikkünk részletesen ismerteti. Hamarosan drasztikusan megdrágulhatnak a benzines és dízel autók A lényeg röviden: az Európai Unióban az összes gyártó átlaga 120 gram/km körül alakul, amely 25 grammal lépi túl az előírást. Ha ezen nem változtatnak, akkor 25 gram x 95 euró, azaz 2375 eurós büntetést kell fizetniük minden egyes autó eladása után. Ezt a pénzt levonhatnák a profitjukból, de ez sok gyártónál nagyjából a profit lenullázását jelentené, amit a részvényesek aligha néznének jó szemmel, tehát két lehetőség marad: megemelik az autók árát úgy 800 000 forinttal vagy kivonulnak az EU piacról. A legtöbb gyártó hibridekkel és konnektorról tölthető hibridekkel igyekszik megfelelni az elvárásnak, azonban több gyártó kisebb-nagyobb darabszámban gyártott, tisztán elektromos, akkumulátoros autóval is megjelenik, amely idén még duplán számít az átlagba. A Honda e leleplezése a Frankfurti Autószalonon 2019-ben Egy elektromos kisautó már a Honda kínálatában is megjelent. A Honda e minőségével, megoldásaival a Frankfurti Autószalonon történt leleplezésén minket is lenyűgözött, azonban az ár-érték aránya, pontosabban az akkumulátor kapacitása és hatótávja már kevésbé impozáns. A Cleantechnica a Honda sajtókapcsolatokért felelős képviselőjére hivatkozva arról számolt be, hogy a Honda felső vezetésének álláspontja szerint, amelyről már az európai képviseleteket is tájékoztatták, a japán gyártó nem szeretne a széndioxid kibocsátási határérték túllépése miatt büntetést fizetni, ezért mindent megtesz ennek elkerülésére. Hogy ezt miként tervezik elérni, arról egyelőre nincs információ. A Honda Clarity PHEV az áramvonalas külsőnek és 14 kWh felhasználható akku kapacitásnak köszönhetően 76 kilométert tud megtenni tisztán elektromosan az EPA mérési ciklus szerint A Honda részesedése Európában alacsony, így az előírások megváltoztatására nyilvánvalóan nincs esélyük. Hogy a szabályoknak nagyobb mennyiségű Honda e eladással, a belsőégésű motorral szerelt járművel értékesítésének csökkentésével vagy esetleg a Honda Clarity-hez hasonló plugin hibrid bevezetésével próbálnak majd megfelelni, az a következő hónapokban biztosan kiderül. 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!