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 Decemberben érkeztek az első hírek a korábban ismeretlen 2019-nCoV koronavírus járvány kitöréséről, Kína Hubei tartományában, Wuhan nagyvárosában. Az Egészségügyi Világszervezet január végén hívta fel a figyelmet a nemzetközi egészségügyi helyzet súlyosságára. Kínában jelentős méretű lezárt övezeteket alakítottak ki. A koronavírus következményei egyre inkább megjelennek a gazdaságban, és a számos kínai autóipari beszállító miatt komoly kihívásokat jelent az elektromos autók gyártásban is. Az elektroauto-news.net portál foglalta össze, milyen nehézségeket okoz az egyes gyártóknak a járvány. A Tesla Giga Shanghai a veszélyes területen helyezkedik el Alighogy megkaptuk a híreket a Tesla kínai üzemében a gyártás felpörgetéséről, valamint arról, hogy az első negyedéves termelést már le is kötötték a vásárlók, megkezdődött a járvány, ezért a Tesla gyárában is meghosszabbították a kínai újév miatti üzemszünetet, a jelenlegi tervek szerint február 10-én indulhat újra a termelés. A nem tervezett kiesés veszélybe sodorhatja a Tesla félmillió autós 2020-as terveit és késleltetheti a Model Y gyártásának kínai megkezdését. Forrás: Tesla (Model Y premier) A Fiat-Chrysler (FCA) esetében európai gyárleállás is bekövetkezhet Bár a Fiat-Chrysler eléggé el van maradva az elektromobilitás területén, mégis érdemes odafigyelni arra a tényre, hogy az európai gyárak termelése is veszélybe kerülhet a kínai beszállítók leállása miatt, hiszen ez bármelyik gyártó számára problémát jelenthet. Az FCA négy olyan beszállítóval dolgozik, akik Kínában kénytelenek voltak leállítani a termelést, a négy közül az egyik annyira kritikus, hogy Európában is gyárleállást eredményezhet, ha a kínai szállítmányokat nem sikerül még februárban újraindítani. A Fiat-Chrysler munkatársai keresik az alternatív beszállítókat, ez azonban nem megy egyik napról a másikra, hiszen az új alkatrészeket el kell látni a szükséges tanúsítványokkal, mondta Mike Manley vezérigazgató. A Volvo másik beszállítóra összpontosít A Volvonál a hibrid járművek gyártását veszélyezteti a koronavírus, mivel a Volvo a kínai CATL és a dél-koreai LG Chem beszállítóktól vásárolja a lítium-ion akkumulátorokat. A járvány kitörésekor a Volvo igyekezett a megrendeléseit a koreai LG Chem-re összpontosítani. Hakan Samuelsson, a Volvo vezérigazgatója elmondta, hogy azért létfontosságú, hogy több beszállítóval is szerződést kössenek, hogy hasonló esetben biztosítva legyen az alkatrész utánpótlás, hiszen a elengedhetetlen számukra a biztonságos akkumulátor ellátás, ha tartani szeretnék a 2020-ra kitűzött célokat. Volvo XC40 Recharge Német gyártók is meghosszabbítják a kínai újévet A német autógyártók a Teslához hasonlóan egy héttel, február 9-ig meghosszabbítják a kínai újévi ünnepeket a Kínában lévő üzemeikben. A BMW három gyárat zárt be Shenyang városában. A három üzemben körülbelül 18 000 alkalmazott dolgozik. A német autógyártók éves nyereségüknek körülbelül egyharmadát Kínában érik el, így egy elhúzódó járvány jelentős pénzügyi veszteségeket eredményezhet számukra. A BMW, Mercedes-Benz és Volkswagen csoport gyárait egyaránt veszélyeztetik az FCA-hoz hasonló alkatrész-ellátási nehézségek, hiszen mindannyian számos kínai beszállítóval dolgoznak együtt. Mindhárom gyártónál érintheti az alkatrész hiány az elektromos autók gyártását is. A Volkswagen csoportnál az Audi Peking munkatársait érinti a koronavírus, náluk február 17-ig otthonról dolgoznak azok a munkatársak, akik esetében ez lehetséges. A kínai alkalmazottak esetében felfüggesztik az országon belüli és a külföldi üzleti utazásokat is. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!