A Tata villanyautójában is nő a moha

Meglehetősen bizarr látvány lehet, amikor vezetés közben egy rakás moha néz ránk vissza a műszerfalról, de nem kizárt, hogy a Sono elindított egy olyan gondolatlavinát az autógyártókban, hogy ha már úgyis környezetbarát technológiákat mutogatnak, miért ne legyen belülről is zöld és természetközeli az elektromos autó. Való igaz, a Sion napelemes városi kisautóban az utastérbe áramló levegő szűrését végzi a növényzet, míg a Tata villanyautójában ez a praktikusság valószínűleg hiányzik, és a mohaborítás a műszerfalon az üveges panorámatetővel együtt sokkal inkább azt a célt szolgálja, hogy az utas úgy érezze, mintha a természet lágy ölén pihenne.

Ebből már ki is derül, hogy a jelenleg tartó New Delhi Auto Expon kiállított Sierra EV egyelőre csupán egy koncepció, de nem kizárt, hogy a magasan megemelt terepjáró néhány éven belül egy leegyszerűsített formában megjelenik az indiai piacon. Az elektromos SUV egyébként az 1991 és 2000 között gyártott Tata Sierra (néhány exportpiacon Tata Sport vagy Tata Telcosport) újragondolása, így a dizájn leginkább annak az autónak a dobozos kialakítására hajaz, de a Land Rover terepjáróiról is felismerhetünk motívumokat, ami nem véletlen, hiszen a Tata Motors a Jaguar Land Rover tulajdonosa.

India legjelentősebb autógyártójaként a Tata több elektromos járművet is felvonultatott a kiállításon: a Sierra EV mellett jelen van a nemrég bemutatott Nexon EV, az Altroz EV, egy elektromos busz, valamint a Tata Ultra T.7 Electric, ami az ország első zéró emissziós teherautója.

EZT OLVASTAD MÁR?  Több vevőt érdekelnek a tölthető autók, mint a dízelek

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.