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 A használt autó piacon szinte természetes, hogy az autók műszerfalán kijelzett megtett kilométert gyanakvással kezeli minden vásárló, mert az nem feltétlenül fedi a valóságot. Üdítő kivételt jelentenek a Teslák, hiszen a járművek folyamatos online kapcsolatban állnak a gyártó szervereivel, így nincs értelme az óratekerésnek, a gyártó visszaállítja a valós értéket. Talán kevésbé gyakori, de egyértelműen létező jelenség a totálkáros autók helyreállítása, majd újszerűként értékesítése. Hatalmas üzlet ez, amely ellen az autógyártók és a hatóságok évtizedek óta nem tudnak sikeresen fellépni. A Tesla úgy döntött, az utóbbi problémát is a saját kezébe veszi. Már korábban is igyekeztek nehezíteni a sérült autók újjáépítését, például megnehezítették a nem hivatalos szervizek számára az alkatrész beszerzést vagy a járművek szoftverfrissítését. Most azonban ennél jóval tovább mennek: az amerikai gyártó megerősítette, hogy a korábban totálkárosra jelentett autókon távolról letiltja az egyenáramú töltést, írja az Electrek. Fontos, hogy nem csupán a Tesla saját Supercharger hálózatán nem lesznek tölthetők az autók, de a harmadik fél által üzemeltetett DC villámtöltőkön sem. Ezzel a gyártó jelentősen korlátozza az autók használhatóságát, így értéktelenné teszi a roncsokat, nem lesz érdemes azokat helyreállítani. Természetesen kétélű dologról van szó, mert nagyon nehéz azt eldönteni, hogy meddig teszi ezt a gyártó az autósok biztonsága és a jóhiszemű használt autó vásárlók védelme érdekében, és mikor billen át a dolog, és lesz kénytelen számos tulajdonos egy valójában még biztonságosan javítható autót a roncstelepre küldeni, majd új autót vásárolni. Az Electrek közzétette a körlevelet, amit a Tesla küldött a saját alkalmazottainak. A levél szerint a Tesla módosította a „Nem támogatott járművekre vonatkozó irányelv” című dokumentumot, amelybe bekerült a következő sor: „A sérült Tesla járművek töltése Supercharger vagy harmadik fél által üzemeltetett [DC] gyorstöltőn véglegesen letiltva.” Annak ellenére került be ez a mondat az irányelvbe, hogy a Tesla vállal olyan ellenőrzést, amely során megvizsgálják, hogy egy balesetet szenvedett autó nagyfeszültségű rendszere biztonságos-e. A gyártó a következő megjegyzést fűzte hozzá: „A Tesla fenntartja a jogot, hogy bármely általa nem biztonságosnak ítélt járművet kitiltson a Supercharger hálózatról. Amennyiben egy járműről bebizonyosodik, hogy módosítással visszaállították a Superchargeren és/vagy harmadik fél által üzemeltetett gyorstöltőn a töltési lehetőséget, a Tesla jogi lépéseket tehet és kártérítést követelhet.” A Tesla azzal is kiegészítette az új szabályozást, hogy ha egy járművet a „nem támogatott” kategóriába soroltak, azt a későbbiekben már nem lehet megváltoztatni. Ez utóbbi megjegyzés egyrészt logikus a gyártó részéről, hiszen ha lenne lehetőség az autó visszaminősítésére, akkor személyi kockázat épülne a rendszerbe, nagy valószínűséggel lennének olyan szervizek, ahol a megfelelő összeg fejében olyan autók is újra használhatók lennének, amelyek valóban balesetveszélyesek. Ugyanakkor a szabályozás nagyon szigorúnak tűnik, kíváncsian várjuk hogyan alakul a későbbiekben a szabály gyakorlati végrehajtása. Amennyiben alig sérült, valóban javítható autók is megkapják a „nem támogatott” minősítést, akkor biztosan lesznek olyan tulajdonosok, akik ezt nem hagyják annyiban és pereskedni kezdenek a gyártóval. Írjátok meg hozzászólásban, hogy mi a véleményetek! Szerintetek a jóhiszemű használt autó vásárlót és a közlekedés biztonságát védi a gyártó az új szabályozással, vagy ezúttal túlzásba esett és korlátozza a megvásárolt, kifizetett magántulajdonunk rendeltetésszerű használatát? Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!