A villanyautós közösség egyszerűen nem bír leállni mióta megrendeztük az első magyar villanyautós ágyúgolyó futamot. Január végén öt autóval jártuk végig a Budaörs – Keszthely – Szombathely – Győr – Tatabánya – Budaörs kb. 500 km hosszú útvonalat, amely hatalmas érdeklődést váltott ki a közösségben és az oldal olvasóinak körében egyaránt, rengetegen követték térképen és a folyamatosan frissülő cikkben az eseményeket.
Február első hétvégéjén, az első versenyzőknél szerencsésebb időjárási körülmények között Botos István egy 22 kWh-ás Renault Zoeval vágott neki a már ismert útvonalnak, a múlt szombat éjjel pedig Fekete Gyula egy Audi e-tron volánjánál tette meg a kört.
Ezen a héten még érdekesebb lesz a verseny, ugyanis nem mindenki Budaörsről indul. Szabó András (Nissan Leaf 40 kWh), a keszthelyi ellenőrzőpont szigorú őre, és Németh Ági (Kia Soul 27 kWh), aki Győrben várta szendvicsekkel és kávéval az indulókat, érthető módon helyből indul, ami persze egyáltalán nem gond, a kör bárhol megkezdve kör marad. Győrből a tervek szerint egy elektromos Citroën Berlingo is nekivág a megmérettetésnek.
Az eredeti budaörsi helyszínről egy 64 kWh akkuval rendelkező Hyundai Kona és a múlt héten már tempós pályabejárást tartott Audi e-tron is újra útnak indul, ezúttal tetőcsomagtartó nélkül és tele akkuval kezdve a futamot. Szépen sorban egyre több típus idejét megismerhetjük, sajnos Tesla egyelőre nem indul, pedig sokan kíváncsiak rá, hogy meg tudják-e előzni az Audi e-Tront ezen az útvonalon. Ha valakinek van kedve Tesla Model S-sel, Model X-szel vagy Model 3-mal nekivágni, akkor mielőbb jelezze!
FRISSÍTÉS: egy Tesla Model S 85D AP1 is indul a megmérettetésen, de sajnos a szombat reggel 6-kor startoló mezőnnyel nem tud együtt indulni, így a tervek szerint ma este 20:00 órakor vág neki a az 500 km hosszú távnak.
Az autók mindegyik helyszínről szombat reggel 6:00 órakor rajtolnak, és az óramutató járásának megfelelő sorrendben érintik az alábbi ellenőrzőpontokat (a cél természetesen mindenkinek a saját indulási helye):
- Budaörs, IKEA töltősor
- Keszthely, Fő tér
- Szombathely, Felszabadulási emlékmű (Kárpáti Kelemen – Bartók Béla sarok)
- Győr, Decathlon, Mobiliti töltőállomás
- Tatabánya, Turul emlékmű
A szabályok változatlanok:
- fűtés 20 fokon (az első csapat 0 fokban, ködben teljesítette a távot, a többiekhez úgy tűnik valamivel kegyesebb lesz az időjárás),
- keréknyomás a gyári értéken,
- gyorshajtás tilos.
Mivel az utóbbi feltételt nem minden indulónak sikerült maradéktalanul betartani, a szervezők az eddigi eredmények alapján úgy döntöttek, hogy 5:00 az a menetidő, ami alá jelentős szabályszegés nélkül nem lehet lemenni ezen az útvonalon. Az eddigi két leggyorsabb autó 99,2 km/h átlagsebességgel teljesítette a távot, de a versenyt térképen követők mindkettőjüknél tapasztaltak néhány kisebb-nagyobb gyorshajtást. Mivel nem szeretnénk senkit veszélybe sodorni, így aki 5 óránál rövidebb haladási idővel teljesíti a kört, annak időeredményét 5 órának tekintjük, tehát a verseny ettől kezdve nem a gyorshajtásról, inkább a töltési sebességről, töltési stratégiáról szól majd.
Aki kíváncsi, hogy melyik autó milyen időeredménnyel teljesíti az útvonalat, kövesse a villanyautosok.hu oldalon térképen és a percről percre frissülő tudósításban a versenyzőket.