Tegnap a 2016 október közepe előtt, az észak amerikai piacra gyártott Model X-ek önkéntes visszahívását jelentette be a Tesla a kormányszervo potenciális meghibásodása miatt. Az autók szervizelése során arra lettek figyelmesek a cég szakemberei, hogy az elektromos szervomotor rögzítéséhez használt csavarok sok esetben elkezdtek rozsdásodni, ami miatt extrém esetben megszűnhet a rásegítés. A problémát leginkább olyan hideg éghajlatú piacokon figyelték meg, ahol az év jelentős részén jégmentesíteni kell az utakat és ehhez kalcium vagy magnézium sókat használnak a sima asztali só helyett. A cég közleménye kiemeli, hogy az autók továbbra is biztonságosan használhatók, jelenleg az esetkehez köthető balesetről nem tudnak. Amennyiben a csavarok eltörése miatt mégis hiba következne be, legrosszabb esetben a rásegítés szűnne csak meg, amit leginkább alacsonyabb sebességnél, mondjuk parkolásnál venne észre a sofőr, de az autó továbbra is kormányozható maradna. A visszahívás mintegy 15 ezer X-et érint.
Érdekes visszaidézni, hogy a Teslának két éve már volt egy nagyon hasonló visszahívása, csak akkor az 125 ezer 2016 áprilisa előtt gyártott Model S-t érintett. Akkor is a kormányszervo felfüggesztésének csavarjainál figyeltek meg korróziót és a hibát a beszállító Bosch vállalta magára – a számlát is ők állták. Arról nincs hír, hogy most is a német partner alkatrészével van-e gond, de mivel a probléma pontosan ugyanaz és az S/X sok alkatrészen osztozik, így valószínűsíthető az összefüggés. Műszakibb érdeklődésű és angolul tudó olvasóink ezen a linken elérik a 2018-as visszahíváskor közzétett javítási útmutatót az illetékes amerikai hivatal (NHTSA) honlapján.
A tulajdonosoknak nincs különösebb teendőjük, amint az új csavarok megérkeznek a legközelebbi Tesla szervizbe, a cég értesíti majd őket.