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 Tegnap egy párizsi sajtótájékoztatóval elstartolt a PURE ETCR, a világ legelső olyan tisztán elektromos túraautó-bajnoksága, melyben már több autómárka járművei mérhetik össze tudásukat. Az ETCR a Marcello Lotti által vezetett WSC Group és az Eurosport Events közös szervezésében zajlik majd, és valódi autóversenyzést ígér, mely során nem az energiatakarékosság kapja a főszerepet, sokkal inkább a villanymotorokból kifacsarható brutális teljesítmény és gyorsaság. Ehhez egy teljesen új versenyformátumot is létrehoztak a szervezők, mely most még kicsit bonyolultnak tűnik, de a bajnokság előtt megtartott bemutató események után valószínűleg mindenki érteni fogja, hogyan is kellene kinéznie a gyakorlatban. A versenyeken hat csapat, csapatonként pedig 3-3 autó indul majd, akiknek több fordulóban, rövid körfutamokon kell összemérniük a felkészültségüket, hogy az akkumulátor töltöttségével nem törődve a lehető legtöbbet hozhassák ki autóikból. A versenynap kezdetén a versenyzőket hat csoportba sorsolják oly módon, hogy egy csoportban ne legyen két pilóta ugyanazon márkától. A Battle 1 elnevezésű első fordulóban egy 8-10 kilométeres pályán csoportonként külön futamban küzdenek meg egymással a versenyzők, akik egy a lóversenyekről ismert, egy vonalban felállított kapu mögül ugranak ki.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 A Battle 2 elnevezésű második fordulóban aszerint lesznek csoportosítva a versenyzők, hogy hányadik helyezést értek el, azaz győztes győztes ellen, második második ellen indul csatába, és így tovább. Ebben a körben ismételten 8-10 kilométert vezetnek le a pilóták. Innen aztán az első helyezettek az A döntőbe, a többiek pedig a B vagy C döntőbe kerülnek a negyedik fordulóban, ám előtte a Battle 3 során egy egykörös időmérőben eldől, ki melyik rajtpozíciót foglalja el az utolsó turnusban, ahol már 12-15 kilométer vár a villanyautókra. A hétvége királya vagy királynője az A döntő nyertese lesz. Minden futamban egy egyszeri „push-to-pass” segítséget kapnak a versenyzők az előzéshez, plusz teljesítményt szabadítva fel az autóban, míg a védekező a „fightback” móddal válaszolhat, mely szintén egy egyszeri, de kisebb löketű erőfelszabadulást eredményez. https://youtu.be/yO3SDxtj84Q Ez idáig három autómárkáról tudunk, mely indul az ETCR-ben: legelőször a Cupra mutatta be e-Racer túraautóját a versenyszéria 2018-as genfi meghirdetésekor, majd a Hyundai, végül az Alfa Romeo is lerántotta a leplet a saját pályagépéről. Ez utóbbi valójában kakukktojás, ugyanis a Giulia szedánra épülő versenyautót a Romeo Ferraris önállóan építi, miközben az FCA-hoz tartozó olasz gyártó nem jelentette be csatlakozási szándékát. A hajtáslánc valamennyi autó esetében standard lesz, 62 kWh kapacitású 800V-os akkumulátorokat használnak majd a csapatok, amiket a Williams Advanced Engineering biztosít számukra, a teljesítmény pedig 300 kW folyamatos mellett 500 kW lesz a csúcson, hátsókerék-hajtással. Habár a versenyautók küzdelme kipufogógázok nélkül történik, nemes célt nem érdemes keresni az ETCR mögött – arra ott van az Extreme E –, itt ugyanis nem a bolygó megmentése a cél, de még csak nem is az elektromos technológia népszerűsítése, hanem a legerősebb masinák pályára küldése, miközben a gyártók lehetőséget kapnak legújabb termékeik reklámozására. A széria hat különálló bemutató eseménnyel kezdődik idén nyáron, mielőtt 2021-ben elstartol a teljes bajnokság. Először a július 9-12. között megrendezett Goodwood Sebességfesztiválon versenyeznek egymással a túraautók, gyártónként egy, időmérő formátumban. Az ütemterv a következő: Július 9-12. – Goodwood Festival of Speed (time trial) Július 25-26. – Salzburgring (FIA WTCR support, full event) Aug. 1-2. – Koppenhága (Copenhagen Historic Grand Prix, full event) Okt. 17-18. – Inje Speedium (FIA WTCR támogatás, full event) Bejelentés később – Guangdong (Bejelentés később, full event) Jan. 30-31. – Daytona (Rolex 24, time trial) A jövő évben induló bajnokság összesen nyolc eseményből fog állni, a 2022-es szezon pedig tízből. Ekkor már gyártónként három villanyautó szórakoztathatja a nézőket. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!