Az év elején a Renault három népszerű autóját is bemutatta hibrid hajtáslánc-rendszerrel: az E-Tech nevet viselő technológia először a Clio és Captur modellekbe került be, majd egy hónappal később a kombiként és ferdehátúként is választható Megane konnektorról tölthető hibrid változatát jelentette be a francia autógyártó. A három E-Tech hibrid közül a Clio a kakukktojás, ez ugyanis egyszerű hibrid, nem tudjuk a hálózatra csatlakoztatni, mint a másik két testvérét. Két hibriddel bővül a Renault kínálata 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 A hibrid Clioval egy kisebb fajta ráncfelvarrás is érkezett, megtartva a modellre jellemző stílusjegyeket, de a legfontosabb újdonság az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás, amit a 100%-ban elektromos elindulásra való képesség, valamint a lassítás és fékezés során visszatöltött elektromos energia tesz lehetővé. A Renault szerint az autó a városban vezetve akár 40%-kal kevesebb benzint fal fel egy sima belsőégésű motor által hajtott változathoz képest. Teljesítménye 140 lóerő, az elektromos hajtásért felelős akkumulátor kapacitása pedig 1,2 kWh. Magyarországon 6 899 000 forintról indul a Clio E-Tech kedvezményes listaára. A sportosabb külső mellett a Captur is új technológiát kapott, ám itt már külső forrásból is tölthetjük az E-Tech rendszer 9,8 kWh-s akkumulátorát, amely vegyes ciklusban 50, városban pedig akár 65 kilométeres tisztán elektromos hatótávot biztosít WLTP-ben mérve. A rendszer összteljesítménye itt már 160 lóerő, ami hibrid módban 1,5 litert fogyaszt 100 kilométeren, és kilométerenként körülbelül 32 g szén-dioxidot enged ki a kipufogóján. A gyártó közleménye szerint a kezdő listaára 10 349 000 forint. Újabb Renault-ba került be a villanymotor A Megane E-Tech plug-in hibrid ugyanazt a hajtásláncot kapta meg, mint a Captur, és a fogyasztása is közel azonos, de a vételára egy kicsivel magasabb lesz, várhatóan körülbelül 10,9 millió forintról indul. A Renault első hibrid rendszerével felszerelt autók júliustól előrendelhetők. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!