Gyorsan feltölthető a MEB platform legnagyobb akkuja

A Volkswagen teaser videókkal készíti fel az érdeklődőket az ID.4 bemutatójára. A múlt hét újdonsága az 1900 kg vontatási képesség volt, ezúttal pedig egy Ionity töltőnél készült vágóképekből tudunk következtetni az autó töltési teljesítményére.

A hivatalos specifikációból azt már tudjuk, hogy az ID.3 és a Škoda ENYAQ legnagyobb, bruttó 82 kWh (nettó 77 kWh) kapacitású akkumulátorának maximális töltési teljesítménye 125 kW. Fontos kérdés azonban az is, hogy ezt milyen töltöttségi szintnél képes felvenni az autó. A gyári adatokban az 5-80% töltési időt adják meg, így ebből kiszámítható az átlagos töltési teljesítmény. Az ENYAQ iV 80 modell 38 perc alatt tölthető fel a 125 kW töltési opció megvásárlása esetén erre a teljesítményre alkalmas töltőoszlopon 5%-ról 80%-ra, ami akku oldalon kb. 91 kW átlagos töltési teljesítményre utal (a töltőnél mérve ez minden bizonnyal 100 kW feletti értéket jelent a veszteségek miatt).

A Volkswagen MEB-platformja több akkuméret befogadására alkalmas

Bár a hosszú utakon egy nagy akkut többnyire elég 80%-ra tölteni, mégis előfordulhat olyan helyzet, különösen Kelet-Európában, amikor 80%-nál magasabb töltöttségi szintre van szükségünk a biztonságos célba éréshez. A legújabb Volkswagen ID.4 videóból éppen ezt, a 84-95% közötti tartomány töltési sebességét ismerhettük meg.

Az egyik vágóképen az autó 84%-os töltöttséggel látható, a töltés 3 perc 29 másodperce folyik, a betöltött energia pedig 2,3 kWh. A másik képen 95%-os töltöttségen 11,4 kWh felvétele után még mindig 27,4 kW a pillanatnyi töltési teljesítmény, a töltési idő pedig 21 perc 23 másodperc.

A két értékből kiszámítható, hogy ebben a felső tartományban az átlagos töltési teljesítmény 32 kW (9,6 kWh energia betöltéséhez 18 percre volt szükség). Az autóban nagy valószínűséggel az ID.3 és az ENYAQ típusokkal azonos, nettó 77 kWh kapacitású akku helyezkedik el, hiszen ha 9,7 kWh  felhasználásával 11%-ot sikerült emelni a töltöttségi szinten, akkor a teljesen lemerült akku feltöltéséhez (szigorúan matematikai alapon) 88 kWh energiára lenne szükség. Ebből a töltési veszteségeket levonva nettó 75-80 kWh akku kapacitás adódik. Nem valószínű, hogy többféle akkut gyártanának ebben a tartományban, így jó eséllyel azonos az akku a többi VW csoportos modell bruttó 82 kWh-ás akkujával.

Elektromos autót használsz?