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 Összesen 73 milliárd euróból fejleszt tisztán elektromos, hibrid, és magasan digitalizált járműveket a Volkswagen. A modern technológiára szánt frissített költségvetést tegnap jelentette be a német autógyártó az új beruházási ciklus összegeinek elfogadásakor. A konszern összes, 150 milliárd eurós fejlesztési tervének így már majdnem a fele irányul ezekre a területekre, a korábbi 40% helyett. A Csoport fejlesztéseinek oroszlánrészét a teljesen elektromos meghajtású járművek teszik ki, ezekre 35 milliárd eurót tett félre a gyártó. A következő tíz évben körülbelül hetvenre nő a Volkswagen márkái által forgalmazott villanyautók száma, a Volkswagen azt mondja, hogy ebből 20 már jelenleg is gyártásban van. A vállalat tervei szerint ez mintegy 26 millió legyártott autót jelent 2030-ra, többségében (19 millió) a rugalmas és széleskörűen felhasználható MEB padlólemezre települve. A maradék az Audi és a Porsche által közösen fejlesztett PPE-n (Premium Platform Electric) érkezik. Erről egyelőre annyi ismert, hogy elsőként a Porsche Macan elektromos változata kerül rá. A tisztán villanyos meghajtás mellett a hibrid modelljeinek számát is bővíti a Volkswagen Csoport, az évtized végére körülbelül 60 új hibridet várhatunk, melyek fejlesztésére és gyártására 11 milliárd eurót különített el a cég. A digitalizáció, melynek költségvetését 27 milliárd euróra emelve megduplázta a Volkswagen, elsősorban egy fejlett szoftveregyüttes megvalósítását jelenti, mely az Audi által vezetett Artemis projektben debütál. Emellett pedig a mesterséges intelligencia és az önvezető technológia is előtérbe kerül. Eközben a Volkswagen teljes telephely-hálózata a fenntartható jövő felé veszi az irányt, Szászország után Alsó-Szászország is elektromobilitási központtá válik. Wolfsburgban, ahol jelenleg a Golf-család, a Tiguan, és a Seat Tarraco készül, egy vadonatúj SUV is gyártásba kerül 2024-től. Hannoverben az ID Buzzt, és három nagy méretű SUV-t fog gyártásba vinni a Volkswagen Commercial Vehicles. Emden jelenleg jó úton halad, hogy kizárólag tisztán elektromos modellek gyártására alakuljon át. Az ID. 4-hez 2023-ban az ID. Aero gyártási változata csatlakozik. Egy VW-gyárban már csak villanyautó épül, felkészül a következő A Volkswagen európai villanyautóihoz 2024-től részben a Northvolttal közösen Salzgitterben épített akkugyártó létesítmény adja majd a cellákat. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!