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
auto
2024. 04. 18. csütörtök

Frissítette az R1T és R1S modelljeire vonatkozó vételárait a Rivian, és közzétette a felszereltségi szintek jellemzőit, mielőtt november 16-án a foglalással rendelkezők számára, november 23-án pedig minden vásárló előtt megnyílik a konfiguráció a tisztán elektromos pick-upra és az ugyanazon padlólemezzel és hajtáslánccal gyártott SUV-ra.

Hihetetlen elektromos pickupot mutatott be egy start-up

A villanyautók premierjekor a Rivian 69.000 dollárt jelentett be az R1T indulóáraként, de a hasonló tudással érkező, mégis olcsóbb Tesla Cybertruck bemutatója után azt ígérte, hogy csökkenteni fogja a platós árát. Ez most meg is történt, a legszerényebb felszereltségű Explore változat 67.500 dollárról indul az Egyesült Államokban támogatások nélkül, de ennek kiszállítása majd csak 2022 januárjában kezdődik. Elsőként a Launch Editiont vihetik majd haza a vásárlók, jövő év júniusától, ezért a limitált darabszámú kiadásért 75.000 dollárt kell fizetniük. Aki erről lemarad, az ugyanilyen áron megrendelheti az Adventure csomagot a Launch Edition speciális díszítései nélkül, de erre is 2022 elejéig szükséges várni.

Ha marad a jelenlegi szövetségi támogatási rendszer Amerikában, amelyben a Tesla vásárlói már nem férhetnek hozzá a 7500 dolláros pénzügyi segítséghez, akkor a legolcsóbb R1T ára 60.000 dollárra, plusz állami támogatásokkal pedig még alacsonyabbra csökkenhet, de még úgy is lényegesen drágább marad (legalábbis ezzel az akkumérettel), mint a Cybertruck, mely 39.990 dolláros indulóáron kerül majd a piacra.

A jövő héttől konfigurálható mindhárom csomag a start-up közepes méretű akkumulátorát használja, amely a korábbi bejelentés alapján 135 kWh kapacitású, és 300 mérföld (480 km) feletti hatótávolságot biztosít. Később lesz kisebb (105 kWh), és nagyobb (180 kWh) opció is, melyekkel 370, illetve 640 kilométer körül alakul a hatótáv.

Habár az R1T és az R1S közel egy időben mutatkozott be, az előbbi kétségtelenül ellopta a show-t a látványos off-road videóival, míg a sportterepjáró testvére inkább a háttérbe vonult. Való igaz, hogy az amerikai piacon jelenleg őrült verseny folyik a legelső tisztán elektromos pick-up piaci megjelenéséért, de az SUV szegmensről sem fognak elfeledkezni a vásárlók, pláne úgy, hogy az R1S (opcionálisan) hét üléssel, és a Cadillac Escalade-hoz és a Lincoln Navigatorhoz hasonló prémium vonásokkal örvendezteti meg őket.

A felszereltségi szintek nem változtak az R1T-hez képest, de az ár kicsit magasabb: a 2022 januárjában szállított Explore 70.000 dollárnál kezdődik, a Launch Edition és az Adventure pedig 77.500-nál. Az autó a sportautókat is könnyedén legyorsulja ~3 másodperces 0-100 km/h-s sprintidejével, és körülbelül 3500 kilogramm elvontatására is képes lesz. Minden autóban alapfelszereltség a Rivian Driver+ kéz nélküli vezetéstámogató rendszeregyüttes, és az OTA szoftverfrissítés.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.