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 A Volkswagen csoport az új, tisztán elektromos modellekhez tervezett MEB-platform megalkotásával, és az ID.3 piacra dobásával komolyan elköteleződött az elektromobilitás mellett. A 2020-as, koronavírus által sújtott évben Magyarországon a legtöbb elektromos autót értékesítő gyártó lett, összesen 500 villanyautó eladásával. A norvég eladási listán szintén remekül szerepelt a cég, a 2020-as eladásokat az Audi e-tron nyerte (9565 db), a Tesla csak szilveszter napján tudott felkapaszkodni a második helyre az új ID.3 (7731 db) előtt, és a kifutó e-Golf (5152 db) is szépen fogyott. Minden harmadik e-Golfot Norvégiában adták el A sikerek ellenére nehéz év elé néz a német gyártó, legalábbis Klaus Zellmer, a Volkswagen értékesítési igazgatójának a Handelsblattnak adott interjúja alapján erre következtethetünk. A Porschétól érkezett vezető elmondta, hogy 2021-ben minden autóért harcolni fognak, azonban a járműgyártáshoz szükséges elektromos alkatrészek hiánya miatt elképzelhető, hogy nem tudnak 2021-ben 100.000-nél több tisztán elektromos autót legyártani, amely lényegesen kevesebb a cég korábbi terveihez viszonyítva. 2019 novemberében a Volkswagen ID.3 sorozatgyártásának beindításakor azzal terveztek, hogy 2020-ban már 100.000 példány készülhet a gyártósoron, 2021-re pedig a 330 ezer darabos célt tűztek ki. Az értékesítési igazgató elmondása szerint 2020 december közepéig csak a tervezett darabszám 28%-át, azaz 28.000 darab ID.3-at sikerült leszállítani az ügyfeleknek, annak ellenére, hogy 55.000 megrendelés érkezett az autóra. A korábbi tervek szerint 2021-ben már nem csak a zwickaui gyáregységben készülnek majd MEB-platformos modellek, hanem az e-Golf gyártásának befejezését követően Drezdában is átállnak ID.3 gyártásra, ezen kívül Csehországban, Mladá Boleslavban készül a nagyon várt Škoda ENYAQ típus. Ezeket figyelembe véve a Zellmer által most ígért maximum százezres gyártási darabszám jelentős mértékben elmarad a korábbi tervektől. Elindult a Volkswagen ID. 3 sorozatgyártása Zellmer beszélt arról is, hogy a Volkswagen újabb lendületre számít az Európai Unió által elfogadott új Green Deal, és az ezzel összefüggő éghajlati célok szigorításától. „A Green Deal ismét felgyorsítja átalakulásunkat az elektromobilitás felé. A jövőben évente körülbelül 300 000 további akkumulátoros járművet kell gyártanunk”– hangsúlyozta Zellmer. A Volkswagen egyértelműen az elektromobilitásra összpontosít, amit alátámaszt a tisztán elektromos autók megrendelésének állománya is, de a PHEV-ekre is jelentős igényt tapasztalnak. Különösen a vállalati flottákban választják a tölthető hibrideket az alacsonyabb adókötelezettségek miatt. Két éve a flottás vásárlók körében az elektromosított autók részaránya kevesebb mint két százalékos volt, 2020-ban viszont már 20 százalék körül alakult, jelentette ki Zellmer. A tisztán elektromos autókat elsősorban magánszemélyek vásárolják. Az interjúban Zellmer azt is elmondta, hogy az elektromobilitás népszerűsége jelentős mértékben a környezetvédelmi és innovációs ösztönzőknek köszönhető, ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a Volkswagen is kiveszi a részét a feladatból azáltal, hogy milliárdokat fektet be új járművekbe, termékekbe és szolgáltatásokba. „A mi feladatunk a fenntartható mobilitás demokratizálásának biztosítása, és e téren a legkívánatosabb márkanévvé válás. Szeretnénk a „legjobb választás” lenni ügyfeleink számára, ez a Volkswagen márka lényege”– zárta gondolatait Zellmer. 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!